به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

انیمیشن ایرانی «شاهزاده روم» + تریلر

سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۴۷ ق.ظ

یکی از انیمیشن های سینمایی ایرانی که خیلی خوش ساخت هست، «شاهزاده روم» نام داره. شاهزاده روم، روایتگر داستانی از مادر امام زمان (عج) است و قبل از اکران رسمی در ایران در کشورهای مختلفی چون لبنان، ساحل عاج و ... اکران شده و از این بابت اهمیت خاصی داره که علاوه بر زیبایی بصری انیمیشن، موضوع اون که به زندگی مادر امام زمان (عج) پرداخته، که بدلیل اینکه داستان زندگی این بانوی گرامی و پاکدامن، باعث میشه میان مسیحیان و مسلمانان  صمیمیت هرچه بیشتری ایجاد بشه. طبق اخبار استقبال خوبیم از این انیمیشن در سینماهای لبنان شد.

این انیمیشن محصول گروه هنر پویا هست. (همکاری دو موسسه "هفت سنگ" و "سلوک افلاکیان") .

تسنیم مینویسد:

«شاهزاده روم» انیمیشنی سه بعدی است که در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت. این انیمیشن که درباره زندگی حضرت نرجس(س) و به دنیا آمدن منجی آخرالزمان حضرت مهدی(عج) است در موسسه «هفت سنگ» و «سلوک افلاکیان» با سرمایه‌گذاری خصوصی تولید شده است. «جمعیت کشافة المهدی» حزب‌الله لبنان نیز یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم است.

این انیمیشن که در طول 8 ماه و با هزینه‌ای کمتر از فیلم‌های انیمیشن مشابه ساخته شده است از نظر کیفیت همتراز با انیمیشن‌های بین المللی است.

 
شاهزاده روم

 

 

تریلری از این انیمیشن زیبا رو ببینید:

 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 11 ثانیه


تصاویر این انیمیشن را در ادامه مطلب ببینید...
همینطور توضیحاتی درباره این انیمیشن ایرانی (هزینه ساخت و ...)...

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری میزان، اکران دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همت کانون انتظار این دانشگاه و با حضور هادی محمدیان کارگردان، حامد جعفری تهیه‌کننده و محمود مطهری‌نیا، یکی از مشاوران تاریخی «شاهزاده روم» در سالن مولانا برگزار شد.
 
جعفری، تهیه‌کننده «شاهزاده روم» در مورد هزینه‌های تولید این انیمیشن سینمایی گفت: انیمیشن ما با هزینه‌ای نزدیک به دو میلیارد تومان تهیه شده است که این رقم در مقایسه با هزینه تولید آثار انیمیشن سینمایی داخلی و خارجی که در داخل از 4 میلیارد تومان و در خارج از 10 میلیون دلار شروع می شود بسیار پایین تر است.

 

مطهری‌نیا نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مطالعات جدی بر روی زندگی حضرت نرجس(س) برای تولید فیلمنامه از سال 91 آغاز شده است، گفت: در این مطالعات منابع زیادی مورد بررسی قرار گرفت که فیلمنامه «شاهزاده روم» حاصل این پژوهش‌ها است.

 

وی افزود: انجیل متی، إثبات الهداة (شیخ حرعاملی)، إثبات الوصیة (ابی الحسن علی المسعودی الهذلی)، إعلام الورى (امین الاسلام طبرسى)، أعیان الشیعة (سید محسن امین عامِلی)، او خواهد آمد (علی اکبر مهدی پور)، بحار الأنوار (علامه مجلسی)، پژوهشی در زندگی امام مهدی (سید محمد صدر)، تاریخ الغیبة الصغری (سید محمد محمدصادق الصدر)، تاریخ سیاسى غیبت امام دوازدهم(عج) (جاسم حسین)، چهل حدیث پیرامون حدیث یزدان (علی اکبر مهدی پور)، خورشید مغرب (محمّدرضا حکیمی)، دلائل الإمامة (الطبری)، الزام الناصب فی اثبات الغائب عجل الله تعالی فرجه (علی یزدی حائری)، الغیبة (شیخ طوسی)، کشف الغمة (ابی الحسن علی الاربلی)، کفایة المهتدی فی معرفه المهدی علیه السلام (محمد میرلوحی سبزواری)، کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق)، الکامل‌ فی التاریخ‌ (ابن اثیر جزری)، منتخب الأثر فی احوال الامام الثانی عشر علیه السلام (لطف الله صافی گلپایگانی)، منتهى الآمال (شیخ عباس قمى)، المهدی المنتظر عند الشیعه الامامیه (جواد العلی)، موسوعة الإمام الهادی(ع) (ابوالقاسم خزعلی)، نجم الثاقب فی احوال الامام الغائب (میرزا حسین طبرسی نوری) و ینابیع المودة (سلیمان القندوزی الحنفی) از جمله منابعی است که در پژوهش انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» مورد بررسی قرار گرفته است.



پس از برگزاری نشست این فیلم، انیمیشن «شاهزاده روم» برای دانشجویان حاضر در سالن اکران شد. مسئول برگزاری این اکران دانشجویی درباره استقبال دانشجویان از انیمشین سینمایی «شاهزاده روم» که قرار است از 13 آبان‌ماه همزمان با روز دانش آموز، در سینماهای سراسر کشور اکران شود، تاکید کرد: با وجود برگزاری چند برنامه‌ همزمان در آن روز همه بلیط‌های 400 صندلی سالن اکران به فروش رسید و سالن کاملا پر شده بود.
 
انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» محصول گروه «هنر پویا»، کنسرسیوم مشترک موسسات «سلوک افلاکیان» و «هفت سنگ» است که در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توانست دو لوح تقدیر ویژه کسب کند. این انیمیشن که به تهیه‌کنندگی حامد جعفری تولید شده است درباره زندگی پرنسسی مسیحی و پاک‌دامن به نام «ملیکا» نوه قیصر کبیر روم است که دست سرنوشت او را به بلاد اسلامی می‌آورد و در نهایت مادر امام عصر (عج) می‌شود.

 

 

تصاویر برگرفته از سایت انیمیشن:

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی