به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۸
تیر
کیانوش دالوند در گفتگو با مهر:

«ناسور» برای اکران تدوین مجدد می‌شود/ اضافه شدن سکانس حذف‌شده


کارگردان فیلم سینمایی «ناسور» از تدوین مجدد این انیمیشن برای اکران عمومی و اضافه شدن یک سکانس حذف شده به فیلم خبر داد.

کیانوش دالوند کارگردان انیمیشن «ناسور» درباره زمان اکران آن به خبرنگار مهر گفت: درصدد هستیم «ناسور» را مهرماه در سینماها اکران کنیم البته اطلاعات دقیق تر در اختیار محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند تهیه کنندگان فیلم است چون مسائل مربوط به اکران فیلم را آنها پیگیری می کنند.

وی درباه تغییراتی که در این فیلم نسبت به نسخه ارائه شده به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به وجود می آید، توضیح داد: برای اکران عمومی تدوین مجددی روی فیلم انجام می گیرد و کار در کلیت تغییرات اندکی خواهد کرد. به عنوان نمونه تصمیم دارم سکانسی را که در نسخه جشنواره فیلم فجر حذف کرده بودم مجددا به فیلم بازگردانم.

دالوند درباره تولید سریال ۱۳ قسمتی «قلمرو سیمرغ» که اقتباسی مستقیم از داستان های شاهنامه است، بیان کرد: فیلمنامه این سریال نوشته و حدود ۶۰ - ۷۰ درصد از مراحل پیش تولید نیز سپری شده است به این معنا که کاراکترها و محیط داستان ساخته شده اند.

  • صابر سبحانی
۲۲
تیر

یک انیمیشن با گرافیک خوب و در سبک رئال با چهره بازیگران معروف.

تریلر این عنوان رو ببینید:

 

 

مدت زمان: 2 دقیقه 53 ثانیه
  • صابر سبحانی
۱۴
تیر

به گزارش ایسنا

انیمیشن سینمایی «شهر راز» به کارگردانی مازیار محمدی‌نژاد، پنجشنبه 17 تیر ماه ساعت 22:00 از شبکه کودک پخش می شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: نوجوانی از شهر شیراز در اثر یک اتفاق عجیب به گذشته سفر می‌کند. او در آن شهر باستانی، با ماجراهای شگفت‌انگیزی روبه‌رو می‌شود که برای حل آنها باید از دانش خود استفاده کند. شهر در اثر خرابکاری‌های حاکم، دچار بُحران کم‌آبی و مشکلات بزرگ دیگری شده که باید راه حل مناسبی برایش پیدا کرد؛ مثل معمای گم شدن الماس شهر، خطر اعدام استاد آهنگر مهربان و حملۀ جانور عظیم فلزی به شهر...


اطلاعات زیر رو از از شبکه پویا گرفتم:

سینمایی شهر راز

داستان در مورد نوجوانی از شهر شیراز است که در اثر یک اتفاق عجیب به گذشته سفر می‌کند. او در آن شهر باستانی، با ماجراهای شگفت‌انگیزی روبه‌رو می‌شود که برای حل آنها باید از دانش خود استفاده کند. شهر در اثر خرابکاری‌های حاکم، دچار بُحران کم‌آبی و مشکلات بزرگ دیگری شده که باید راه حل مناسبی برایش پیدا کرد؛ مثل معمای گم شدن الماس شهر، خطر اعدام استاد آهنگر مهربان و حملۀ جانور عظیم فلزی به شهر...

این فیلم به تهیه‌کنندگی «زاگرس فیلم شیراز» در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی نوجوان تولید شده است.
تریلر انیمیشن شهر راز:


دریافت
مدت زمان: 56 ثانیه


  • صابر سبحانی
۱۴
تیر

مشارکت یک کشور خارجی با ساخت داستان‌های فولکلور ایرانی

روان‌بخش صادقی از ساخت فیلم انیمیشن «دزد رویاها» با مشارکت یکی از کشورهای خارجی خبر داد.

روان‌بخش صادقی

این کارگردان سینما که به تازگی برای ساخت این فیلم از سوی شورای صدور پروانه ساخت مجوز گرفته است به ایسنا گفت: «دزد رویاها» با نام پیشین «افسانه‌های امروزی» براساس داستان‌های فولکلور ایرانی نوشته شده است و در حال حاضر در مرحله تعیین کانسپت و گرافیک کار هستیم و در مرحله بعدی نیز بازنویسی فیلمنامه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود فیلم را به صورت زنده و انیمیشن کار کنیم اما بعدا تصمیم گرفتیم کار کاملا انیمیشن باشد زیرا در حال حاضر صحبت‌های اولیه را برای مشارکت یکی از کشورهای خارجی با ساخت این پروژه انجام داده‌ایم و معمولا در خارج از کشور مخاطب انیمیشن بیشتر از مخاطب رئال است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم فیلم را کاملا به صورت انیمیشن بسازیم.

  • صابر سبحانی
۱۴
تیر

آغاز تولید انیمیشن «روباه و خروس»

مجموعه یکصد قسمتی روباه و خروس به کارگردانی بابک و بهنود نکویی به سفارش مرکز پویانمایی صبا وارد مرحله تولید شد.

روباه و خروس

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استودیو گنبد کبود، این مجموعه انیمیشنی در هشت فصل 13 قسمتی برای مخاطب خردسال تولید می‌شود. پیش تولید آن طی ماه‌های گذشته انجام شده و هم‌اکنون در مرحله تولید قرار گرفته است.

مرتضی شمسی رپیس مرکز پویانمایی صبا درباره تولید این انیمیشن برای گروه سنی خردسال توضیح داد: در گذشته انیمیشن‌هایی برای این گروه سنی که مبتنی بر و جنب و جوش و طنز باشد مرسوم نبوده و نیاز خردسالان در این زمینه بیشتر با انیمیشن‌های خارجی مانند تام وجری، رود رانر یا میگ میگ، اسکار و آثاری از این دست برآورده می‌شده است.

  • صابر سبحانی
۱۴
تیر
رییس آسیفا به مهر گفت:

صنف انیمیشن به ثبت رسید/ همه فعالان انیمیشن عضو شوند

رییس «آسیفا» با اشاره به ثبت صنف انیمیشن در وزارت کار تاکید کرد همه فعالان حوزه انیمیشن می توانند در صنف جدید عضو شوند.

روانبخش صادقی رییس انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا) در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت صنف انیمیشن در وزارت کار گفت: روز گذشته یکشنبه ۱۳ تیرماه موافقت وزارت کار را برای انتشار آگهی تاسیس صنف جدید انیمیشن در روزنامه های رسمی کشور دریافت کردیم. در این جلسه و بعد از گذشت مدت ها، اجازه اعلام تاسیس صنف در روزنامه ها را به ما دادند.

وی ادامه داد: مراحل ثبت صنف انیمیشن در وزارت کار پس از پیگیری های متعدد، طی مراحل مختلف و آماده سازی مدارک لازم به اتمام رسید و به زودی و طی روزهای آینده آگهی تاسیس صنف انیمیشن در روزنامه رسمی چاپ و از طرق مختلف اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس «آسیفا» تاکید کرد: طبق دستور عمل وزارت کار، با انتشار خبر تاسیس صنف انیمیشن در روزنامه ها، هفت روز کاری زمان داریم تا هنرمندان انیمیشن برای حضور در مجمع عمومی اعلام آمادگی کنند و بعد از آن ۲۰ روز فرصت داریم تا زمان برگزاری مجمع عمومی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از تعطیلات عید فطر اعلام ثبت صنف انیمیشن در روزنامه رسمی چاپ و اطلاع رسانی می شود، بیان کرد: برای برگزاری مجمع عمومی، اعلام عمومی می شود و نیازی نیست که اعضای جدید عضو «آسیفا» باشند و این به آن معنا است که همه هنرمندان انیمیشن که عضو آسیفا نیستند نیز می توانند به عضویت صنف انیمیشن درآیند و در این انتخابات شرکت کنند.

  • صابر سبحانی
۱۴
تیر
تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از اتمام مراحل طراحی استوری بورد و پیشرفت 90 درصدی استوری ریل این انیمیشن خبر داد.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حامد جعفری، رئیس هیئت مدیره گروه «هنر پویا» و تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از اتمام مراحل طراحی استوری بورد و پیشرفت 90 درصدی استوری ریل این انیمیشن خبر داد و گفت: مدتی است با اتمام طراحی کاراکترها و لوکیشن های «فیلشاه» وارد مرحله مدلسازی و طراحی استوری ریل شده است.
 
وی افزود: مدلسازی تقریبا 80 درصد کاراکترها نیز به اتمام رسیده و کاراکترها در حال ریگ شدن (استخوان بندی) برای آغاز فرآیند انیمیت هستند.
 
تهیه کننده انیمیشن «فیلشاه» ادامه داد: همچنین طبق روال مرسوم در تولید آثار سینمایی، برای تبدیل زبان متن به زبان تصویر، پس از اتمام دکوپاژ، طراحی استوری بورد فیلشاه به طور دقیق انجام شده و هم اکنون مشغول طراحی استوری ریل هستیم.
 
وی افزود: "استوری ریل" نسخه ای بدون رنگ و لعاب از فیلم با حرکت های ساده و دوبعدی است که به ما این امکان را می دهد تا براساس آن بتوانیم تایم بندی پلان ها و سکانس ها و درنتیجه تدوین اولیه فیلم برای شروع فرآیندهای تولید را در اختیار داشته باشیم.
 
جعفری با اشاره به سابقه طراحی «استوری ریل» برای پروژه های قبلی گروه «هنرپویا» ادامه داد: طراحی استوری ریلی با این کیفیت و دقت و با این حجم برای نخستین بار است که در ساخت یک انیمیشن سینمایی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
همچنین وی توضیح داد: طبق استاندارهایی که وجود دارد در ساخت سریال های تلویزیونی معمولا نسبت تصویربرداری به نسخه تدوین شده نهایی شش به یک است. یعنی شش برابر تصویر می گیرند و یک ششم آن در تدوین مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت فیلم های سینمایی نسبت برداشت ها به نسخه تدوین شده نهایی تا عدد دو به یک کاهش پیدا می کند. اما در ساخت انیمیشن در دنیا به دلیل هزینه بالای تولید، نسبت ساخت به تدوین نهایی باید یک به یک باشد و همین موضوع ضرورت بکارگیری استوری ریل در ساخت یک انیمیشن سینمایی را دو چندان می کند.
  • صابر سبحانی
۱۲
تیر

بنده از دست اندرکاران انیمیشن قلمرو طلوع خورشید(برنده جایزه دوم جشنواره مردمی عمار سال 94) هستم چنانچه آمار وبلاگتون خوب باشد ما مایل هستیم که انیمیشن رو برای قرار دادن در صفحه وبلاگتون در اختیارتون قرار بدیم .لطفا درصورت تمایل آمار رسمی وبلاگتون رو برای بنده به آدرس ایمیلی که در بالا ذکر شده است ارسال کنید .پس از بررسی انیمیشن در اختیار شما قرار داده خواهد شد.با تشکر


ضمن تشکر ویژه از ایشون، آمار بازدید از وبلاگ در اختیار ایشون قرار گرفت. شما هم دوست دارید این انیمیشن را ببینید؟


  • صابر سبحانی
۱۰
تیر
به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی(ع)

علی(ع) در لحظات آخر عمر ما را به چه سفارش‌ نمودند؟

علی(ع) در لحظات آخر عمر ما را به چه سفارش‌ نمودند؟

همانا تو را ای حسن جان و همه فرزندانم را و اهل بیتم را و هر کسی از مؤمنین که این وصیّت‌نامه به او می‌رسد، وصیّت می‌کنم به رعایت تقوای الهی. و اینکه نمیرید مگر آنکه مسلمان باشید و ...

گروه آئین و اندیشه فرهنگ نیوز، سحرگاه نوزدهم رمضان سال 40 هجری قمری پس از آنکه تیغ کین شقی الاشقیا فرق امیرالمومنین علی علیه السلام را شکافت و ندای فزت و رب الکعبه مولا به آسمان بلند شد، تا آن ساعت که علی(ع) جان به جان آفرین تسلیم کرد، کمتر از چهل و هشت ساعت به طول انجامید. اما علی(ع) در این زمان هم دست از  پند و نصیحت و راهنمایی نکشید و چون پدر دلسوز و مهربان وصایای خویش را بیان نمود، توصیه هایی که چراغ راه مومنین تا همیشه تاریخ خواهد بود.

امام حسن علیه السّلام در این باره نقل می‌کند:
 
لَمَّا حَضَرَت‏أَبِیَ الْوَفَاةُ أَقْبَلَ یُوصِی فَقَال‏:
آنگاه که هنگامه شهادت پدرم فرا رسید آن حضرت شروع به وصیّت کردن نموده و فرمودند:
  • صابر سبحانی
۱۰
تیر

یکی از انیمیشن های ایرانی به نام در مسیر باران پروانه نمایش گرفت.

این انیمیشن در سبک رئال یا همان واقعیت گرایی ساخته شده و برای مثال چهره های آن برگرفته از چهرهای بازیگران معروف ایرانی است.

البته باید بگویم که داستان آن جدی است.

انشااله بزودی اطلاعاتی از این انیمیشن را در وبلاگ قرار میدم

  • صابر سبحانی