به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
خرداد

روایتی مخوف از "کارخانه کوکاکولا"

آیا کارخانه کوکاکولا به متخصصین تغذیه پول می‌دهد تا نتایج را وارونه نشان دهند؟ من از این مسئله شگفت زده نمی‌شوم، چرا که چیزهایی که در آنجا دیدم به اندازه کافی مرا وحشت زده کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، پسر نوجوانی را دیدم که به زور 14 سالش می‌شد و قد متوسطی هم داشت. او لباس‌های براق و زننده مدرسه‌اش را به تن داشت. صورتش هم به خاطر کار طاقت فرسای سرپا ایستادن سرخ شده بود. در دستش چه بود؟ یک بطری دو لیتری اسپرایت!
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، قساوت چون نوشابه گازداری که زیاد تکان داده شده، به همه جا پاشیده شده است. در پیگیری‌های انجام شده توسط تایمز مشخص شده که کارخانه کوکاکولا سالانه میلیون‌ها دلار خرج می‌کند تا یک حقیقت انکار ناپذیر را انکار کند.
 
صادقانه بگوییم، هر کسی که آنقدر ساده است که نتایج "پژوهش‌های" مبنی بر عدم چاق کننده بودن نوشابه‌های گازدار را باور کند، احمقی بیش نیست. اما مشکل این نیست؛ مشکل کاری است که کارخانه کوکاکولا در روز روشن انجام می‌دهد و کسی خم به ابرو هم نمی‌آورد.
 
اولین کار درست و درمان من!
اولین کار "درست و درمان" در سال 2009 به من پیشنهاد شد اما انگار جواب گناهانم را پس می‌دادم. من با شرکت «کولا کولا اینترپرایز» کار می‌کردم که آن موقع بازوی بریتانیایی کارخانه کوکاکولا بود. من نماینده فروش بودم. یک ون پر از انواع نوشیدنی‌های کوکاکولا دستم بود که با تمام آن‌ها در بچگی خاطره داشتم (فانتا، اسپرایت، کاپری سان و انواع دیگر). من ون را روشن می‌کردم و آرام می‌رفتم و فقط می‌فروختم.
 
دو روز کافی بود تا تمام اشتیاقم نابود شود. در روز دوم با خودروی برچسب خورده‌ام نزدیک سومین فروشگاه شدم. اهدافم کاملا روشن بود: مشتری را بشناسم، مشتری‌های آن‌ها را بشناسم، هر چیزی که می‌خواهند را به آن‌ها بفروشم و سپس چیزهایی که نیاز ندارند را هم به آن‌ها بفروشم.
 
پمپ بنزین و یک بطری دو لیتری اسپرایت  
وقتی به محوطه پمپ بنزین رسیدم، پسر نوجوانی را دیدم که به زور 14 سالش می‌شد و قد متوسطی هم داشت. او لباس‌های براق و زننده مدرسه‌اش را به تن داشت. صورتش هم به خاطر کار طاقت فرسای سرپا ایستادن سرخ شده بود. در دستش چه بود؟ یک بطری دو لیتری اسپرایت!
 
میزان شکر موجود در آن بطری 136 گرم بود. این میزان برابر بود با 144 درصد میزان نیاز روزانه بدنش! و اتفاقا من چهار بسته از آن‌ها را در پشت ون داشتم که منتظر مشتری بودند.

  • صابر سبحانی
۲۴
خرداد

دانلود انیمیشن ایرانی نگین هفت دریا را براتون قرار میدم، از شبکه کودک و نوجوان پخش شده است. درباره جوانی است که برای از بین بردن حکومت شیطانی باید ...

چون حجمش زیاد بود به چهار بخش تقسیم کردم.

نگین 7 دریا نگین هفت دریا

 

بخش1:

مدت زمان: 25 دقیقه 45 ثانیه
 
2:
 
دریافت
مدت زمان: 25 دقیقه 20 ثانیه
 
3 و 4 در ادامه....

  • صابر سبحانی
۲۳
خرداد

این انیمیشن میتواند یکی از تاثیرگذاریترین و مشهورترین انیمیشن های داخلی ایران بشود (بخصوص بخاطر شخصیت پردازی)

امیدواریم که اینطور بشود

http://javanmardan.com/#Ifa

  • صابر سبحانی
۱۸
خرداد

سلام
دانلود انیمیشن قلب خورشید که از شبکه دو سیما پخش شده است.
این انیمیشن یکی از انیمیشن هایی است که در جشنواره فجر هم شرکت داشته و چند وقت پیش (فکر میکنم خانم) داورپناه هم لطف کردند و پوستر و تیزری از این انیمیشن را در اختیار این وبلاگ قرار دادند.
قسمت اول این انیمیشن را که جمعه 7 خرداد ماه از شبکه دو بخش شد احتمالا ادامه این انیمیشن داستانی رو اگر ببینم براتون قرار بدم.


قسمت اول حجم حدود 90 مگابایت
قسمت دوم - حدود 84 مگابایت
قسمت سوم - حدود 82 مگابایت
قسمت چهارم - حدود 90 مگابایت
قسمت پنجم- حدود 83 مگابایت
قسمت ششم- حدود 81 مگابایت
قسمت هفتم: حدود 92.5 مگابایت
قسمت هشتم: حدود 91 مگابایت
قسمت نهم: حدود 76 مگابایت
قسمت دهم: حدود 78 مگابایت

قسمت یازدهم رو نتونستم بگیرم و بعید میتونم بتونم بگیرم .
اما این قسمت رو الآن(که امروز اول مردادماه هست) میتونید از لینک زیر ببینید:
http://www.telewebion.com/#!/live/tv2/
بعد در زیر صفحه قسمت آرشیو ساعتی، تاریخ 24 تیرماه 95 را انتخاب کنید. بعد هم کافیه روی برنامه ساعت 14:07 این ارشیو کلیک کنید.
اون وقت میتونید به شکل آنلاین ببینیدش.

 اما قسمت دوازدهم به لطف تلویبیون آماده دانلود هست:
قسمت دوازدهم: حدود 83.2 مگابایت

قسمت سیزدهم: قسمت آخر: حدود 71 مگابایت جدید


ساعت پخش این برنامه چی بود؟:
  پنجشنبه ها  و  جمعه ها  ساعت 2:15 بعد از ظهر (پنج دقیقه اینور اونور)


یک پیشنهاد کوچیک: اگر این انیمیشن را در دور تند مثلا 1.5 ببینید، جذابیت انیمیشنهای آن و حرکات شخصیت ها و کل انیمیشن چند برابر میشود.
 

مهم: فیلم سینمایی قلب خورشید از شبکه پویا پخش شد. سه شنبه 1 تیرماه ساعت 22 و تکرارش روز بعد ساعت 3 (؟!) .

میتونید این فیلم را به طور آنلاین ببینید: http://www.telewebion.com/#!/live/pooya/ بعد از زیر صفحه، آرشیو ساعتی را روی سه شنبه 1 تیرماه انتخاب کنید، اونجا ساعت 22 رو بزنید و ببینید. بعد همینطور ادامه بدهید. حدودا 1 ساعت و نیم هست.



  • صابر سبحانی
۱۵
خرداد
انیماتورهای ایرانی دست به کار شدند

آخرین خبرها از «جوانمردان»/ تولید سریال و فیلم موازی پیش می‌رود


تهیه کننده انیمیشن «جوانمردان» اعلام کرد که نسخه سریال، انیمیشن سینمایی، بازی یارانه‌ای، اپلیکیشن موبایل و تولیدات جانبی این اثر در قالب بسته‌ای فرهنگی عرضه خواهد شد.

الهام ابراهیمی تهیه کننده اولین پروژه صنعتی انیمیشن کشور به کارگردانی رضا فصاحت به خبرنگار مهر گفت: «جوانمردان» رویای دست نیافتنی همه ما بود که امیدواریم محقق شود. ما به این پروژه به چشم یک برند نگاه می کنیم و در نظر داریم با یک برنامه ریزی در بسته‌ای همزمان سریال، انیمیشن سینمایی، بازی رایانه‌ای، اپلیکیشن و تولیدات جانبی را با هم عرضه کنیم.

  • صابر سبحانی
۰۸
خرداد

دانلود انیمیشن شاهزاده روم که از تلویزیون به مناسبت نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج) از شبکه کودک و نوجوان پخش شد را براتون قرار میدم:

دانلود کنید

  • صابر سبحانی
۰۵
خرداد
مدیر مرکز صبا در رونمایی از یک انیمیشن:

«جوانمردان» به جشنواره فجر ۹۵ می‌رود/ برندسازی کنیم


مرتضی شمسی با اشاره به انیمیشن ها و شخصیت های انیمیشنی که ساخته می شود بر برندسازی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از مجموعه انیمیشن «جوانمردان» از تولیدات مرکز صبا امروز چهارشنبه پنجم خرداد ماه با حضور رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی، مرتضی شمسی مدیر مرکز صبا و جمعی از مسئولان و انیمیشن سازان در سالن رضوان بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد.

مرتضی شمسی مدیر مرکز صبا در ابتدای این مراسم با اشاره به برندسازی با شخصیت های انیمیشنی گفت: اینکه برند یک کشور دیگر در جامعه ایرانی رسوخ کرده است دو دلیل دارد اول توان رسانه ای طرف مقابل است و دوم اینکه ما قدمی برای این امر مهم برنداشته ایم.

وی تاکید کرد: آنچه ما باید در نظر داشته باشیم و اهمیت دهیم ساخت یک برند ملی است. ما باید از تجربه هایی که در دنیا به کار گرفته شده است، استفاده کنیم و با توجه آنها قدم برداریم.

مدیر مرکز صبا با اشاره به شاهنامه فردوسی عنوان کرد: فردوسی توانست فرهنگ اسلامی را که از عرب به ایران آمده بود، حفظ کند و بر این اساس شاهنامه را نوشت.

شمسی در ادامه به برندسازی شخصیت های انیمیشنی در غرب اشاره و اظهار کرد: غرب در کنار تاثیرات مثبت برندهای انیمیشنی، مکتب انتقادی دارد که معایب این برندسازی ها و شخصیت ها را هم برای کودکان باز می کند.

وی از اهمیت معرفی تمدن ایران در انیمیشن ها سخن گفت و بیان کرد: تا قبل از پیدایش ابزار مدرن امروزی نسل های گذشته با رسانه هایی چون شاهنامه و حافظ، تمدن ایران را معرفی می کردند. امروز هم باید برندی داشته باشیم که جای همه قهرمان های غربی را بگیرد و کودک ایرانی نسبت به آن علاقه نشان دهد.

مدیر مرکز صبا اضافه کرد: هدف از بیان این سخنان این است که بدانیم انتخاب درست مسیر برای حفظ و معرفی تمدنی که داریم مهمترین نکته است به این معنی که قهرمان سازی و اسطوره نگاری را نباید دست کم بگیریم. به طور مثال شاید اگر شاهنامه نصیحت می کرد این تاثیرگذاری را نداشت اما با ادبیات قهرمان پروری پیامش را به مخاطبان ارایه داده است و می داند که نیاز عمومی مردم داشتن قهرمان است.

شمسی با تاکید بر ساخت آثار موفق در حوزه انیمیشن توضیح داد: در این راه ما زمانی می توانیم، بگوییم موفق هستیم که وقتی فرزندانمان به فروشگاه ها می روند، برندهای ایرانی بخواهند. در حوزه ساخت انیمیشن هم هدف ما صرفا پر کردن آنتن نیست بلکه همه در مرکز صبا تلاش می کنند تا با تولید محصولات سینمایی و لوازم جانبی این برند را جا بیندازند.

وی در پایان با اشاره به مراحل تولید مجموعه انیمیشن «جوانمردان» گفت: امیدوارم بتوانیم نسخه سینمایی این انیمیشن را که همگام با نسخه سریالی آن ساخته می شود در جشنواره فیلم فجر سال ۹۵ رونمایی کنیم و همچنین بتوانیم از لواز جانبی و نوشت افزار آن رونمایی کنیم.

قهرمان قصه «جوانمردان» به زودی در فرهنگ ما جای خودش را باز می کند

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در مراسم رونمایی از انیمیشن «جوانمردان» بیان کرد: کاری که مرکز صبا انجام می دهد توجه به تمدن ایرانی و اسلامی است که وجوه مختلف دارد و اعمال این نکته باعث می شود تا نسلی تمدن ساز بپرورانیم. این مهم وقتی شکل می گیرد که به قهرمان سازی توجه کنیم و بین قهرمان و مخاطبانش پیوند عاطفی برقرار کنیم. جای تبریک دارد که این گروه انیمیشن ساز، جوانمردی و فتوت را محور قصه اش قرار داد. جوانمردی در فرهنگ ایرانی جای محکمی دارد و همه اقوام ایرانی و نسل های مختلف در هر صنف شغلی به آن اهمیت می دهد.

وی افزود: اگر بخواهیم مفهومی را در ذهن کودک و بزرگسال جاری کنیم ابتدا نیاز داریم ادراک حسی را بپرورانیم و بعد از آن به ادراک خیالی توجه کنیم تا مفهوم سازی شکل بگیرد. ما در سینما توسط ادراک حسی می توانیم به ادراک خیالی برسیم و اگر علاوه بر اینها زمان را بسط دهیم مفهوم سازی شکل می گیرد. به این معنا که از طریق حواس پنجگانه نمادهایی بسازیم و به سمبل هایی توجه کنیم که هر گاه ذهن انسان به این نمادها چنگ بزند ادراک خیالی اش را به کار اندازد. به عنوان مثال لباس، عروسک، لوازم تحریر و هر چیزی که این نماد را جلوی چشم ما بیاورد باعث می شود قهرمان در ذهن ما ثبت شود و ما با آن هم ذات پنداری کنیم.

وی ادامه داد: اگر دنبال ارایه تمدن غنی اسلامی هستیم باید کاری کنیم تا مخاطب با قهرمان ما ارتباط عاطفی بگیرد. از آنجا که  انیمیشن یکی از تاثیرگذارترین راه های نفوذ است می توانیم از این ابزار برای تاثیرگذاری بیشتر نشان ها استفاده کنیم و با پرداختن و تولید لوازم جانبی از ادراک خیالی به مفهوم سازی برسیم.

پورحسین توضیح داد: جلال الدین قهرمان قصه «جوانمردان» همان برندی است که  قرار است به زودی در فرهنگ ما جای خودش را باز کند. صرفا سریال و فیلم سینمایی این پتانسیل را ندارد که یک برند را نهادینه کند بلکه باید در کنار آن لوازم جانبی و نمادها شرایطی را فراهم آورند تا این تیپ شخصیتی درونی شود.

در ادامه این نشست رضا فصاحت کارگردان انیمیشن «جوانمردان» بیان کرد: داستان این سریال که البته نسخه سینمایی متفاوتی هم دارد در دوره خوارزمشاهیان روایت می شود و محوریت آن قصه حمله مغول به ایران است ولی مخاطبانی که این انیمیشن را می بینند در بحث طراحی لباس ممکن است مدل های متفاوتی از زمان های مختلف را ببینند به این دلیل که چون بحث برندسازی مدنظر ما بود، خواستیم از این فرصت استفاده کنیم تا نمادهای دوره های تاریخی مختلف ایران را در این اثر بگنجانیم.

وی بیان کرد: شخصیت جلال الدین قهرمان اصلی قصه ماست که در تاریخ هم آن را می شناسیم. وی همان جلال الدین خوارزمشاه شخصیت وطن پرست ایرانی است اما در کنار او شخصیت های دیگری هم هستند که از تخیل آمده اند. یکی از آنها برزین نام دارد که شخصیتی رستم گونه داشته و شهرتش به زور بازویش است، شخصیت دیگر نامش مراد است که سیاستمداری، مشاوره و جنگ آوری از ویژگی های او محسوب می شود.

وی در پایان گفت: دو شخصیت دیگر سارا و سینا خواهر و برادر هستند. سینا مغز متفکر و مخترع دارد، سارا هم تخصصش پزشکی و داروهای گیاهی است. امیدواریم این اثر سینمایی همگام با تولید تلویزیونی اش پیش برود و هنگام ارایه این دو محصول بتوانیم لوازم جانبی شان را به بازار ارایه کنیم.

  • صابر سبحانی
۰۵
خرداد
پویانمایی جوانمردان تولید مرکز پویانمایی صبا رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امروز در مراسمی  از پویانمایی سینمایی جوانمردان  به تهیه کنندگی الهام ابراهیمی و کارگردانی رضا فصاحت با حضور قائم مقام معاونت سیما رونمایی شد .
سرپرست نویسندگان انیمیشن جوانمردان آباریس تنظیفی است که ظرف دو سال 25 قسمت از سریال 100 قسمتی این انیمیشن را به نگارش در آورده است.
اکنون کار پیش تولید جوانمردان وارد مرحله بعدی یعنی تولید این انیمیشن شده که قرار است فیلم سینمایی آن  به  جشنواره فجر 95 راه یابد.
صدا و تصویر دارد.
  • صابر سبحانی
۰۵
خرداد

اکران یک انیمیشن ایرانی آخرالزمانی در قلب امریکا

عنوان

گفتنی است اکران بین المللی انیمیشن "فهرست مقدس" در سایر کشورهای دنیا نیز در حال برنامه ریزی است که اخبار تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، انیمیشن «فهرست مقدس» که به تازگی با عنوان انگلیسی "بازگشت" (The Return) در بازار فیلم کن حضور یافته و مورد استقبال گسترده قرار گرفته بود، قرار است به زودی در امریکا اکران شود.

طبق مذاکرات به عمل آمده قرار است این انیمیشن از ماه اکتبر سال جاری میلادی (مهر ماه) در ایالت های واشنگتن، میشیگان و کالیفرنیا آمریکا به نمایش در آید.

گفتنی است اکران بین المللی انیمیشن «فهرست مقدس» در سایر کشورهای دنیا نیز در حال برنامه ریزی است که اخبار تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انیمیشن «فهرست مقدس» با عنوان انگلیسی "بازگشت" (The Return)  به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد امین همدانی و مدیریت دوبلاژ مریم شیرزاد، محصولی از سازمان هنری رسانه ای اوج است که سال گذشته توانست لوح افتخار بهترین انیمیشن را از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند.

  • صابر سبحانی
۰۲
خرداد
در مرکز صبا؛
سری جدید انیمیشن «پهلوانان» هم تولید شد
سری سوم مجموعه انیمیشن «پهلوانان» در ادامه موفقیت و استقبال مخاطب از دو سری پیشین این مجموعه به تهیه‌کنندگی علیرضا گلپایگانی و سیاوش زرین آبادی با کیفیتی بالاتر از قبل تولید شد.
انیمیشن «پهلوانان» سری جدید انیمیشن «پهلوانان» هم تولید شد
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیـوز،علیرضا گلپایگانی با اعلام خبر پایان تولید سری سوم مجموعه انیمیشن «پهلوانان» گفت: جهت تداوم و انسجام، سری جدید پهلوانان با دو سری قبل این انیمیشن، نویسندگی و کارگردانی برعهده‌ سیاوش زرین‌‌آبادی قرار گرفت. در بخش طرح قصه و فیلمنامه از حضور استاد امیرمحمد دهستانی و مهدی حیدریان و سیاوش زرین‌آبادی و تیمی ایده‌پرداز استفاده شد، که نتیجه این همکاری در مجموعه باعث به وجود آمدن داستان‌هایی جذاب باحفظ اصالت مجموعه‌های قبلی پهلوانان شد.

 

وی افزود: از تیم جدیدی برای متحرک‌سازی مجموعه استفاده شد که از نرم‌افزارهای تخصصی دو بعدی نیز بهره می‌جویند و با تلفیق طراحی‌های دستی حرفه‌ای در سریال پهلوانان، جلایی امروزی و قابل رقابت با سریال‌های خارجی به وجود آمده است.

 

برای بخش لی‌اوت مجموعه، افرادی متخصص در نظر گرفته شده که علاوه بر زیباسازی مجموعه بر افزایش سرعت تولید هم تأثیرگذار بوده‌اند،همچنین حضور قوی بخش لی‌اوت به انیماتورها فرصت بیشتری برای بالا بردن کیفیت متحرک‌سازی‌هایشان داده است.

 

کیفیت تصویری مجموعه ارتقاء پیدا کرده و با فرمت Full HD برای پخش تلویزیونی ارائه خواهد شد.تلاش کلیه دست اندرکاران این مجموعه که زمینه مناسبی برای خلق شخصیتهای ماندگارایرانی برای کودکان و نوجوانان را داراست حفظ کیفیت مفهومی و تکنیکی کار است تا بتواند همچنان نظر مخاطبان خود را تأمین نماید.این مجموعه که با تکیه بر فرهنگ و هویت ایران اسلامی تهیه شده می‌تواند با پخش در ساعات و کانالهای مناسب جایگاهی را که مستحق و شایسته  آن است به دست آورد./ فارس

  • صابر سبحانی