به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

شاهزاده روم
رهبر فرزانه انقلاب به همراه نوه های شان به تماشای «شاهزاده روم» نشستند.

گروه فرهنگی - پنچ شنبه شب گذشته (اصلاح کنم، این خبر برای 25 اسفند 93 است) ، رهبر فرزانه انقلاب به همراه خانواده، فرزندان، عروس ها، دامادها و نوه های شان به تماشای انیمیشن «شاهزاده روم» نشستند. در زمان اکران این انیمیشن برخی از عوامل نیز حضور داشتند.

به گزارش بولتن به نقل از جام، در پایان نمایش فیلم رهبر فرزانه انقلاب در جمع عوامل فیلم، به کارگردان، تهیه کننده و عوامل این انیمیشن فرمودند: «خیلی خوب بود.» ایشان همچنین انگشتر خود را به عوامل انیمیشن «شاهزاده روم» هدیه کردند.

«شاهزاده روم» نام یک انیمیشن سینمایی است که با موضوع زندگی مادر امام زمان(عج) در حال تولید در دو گروه انیمیشن سازی «هفت سنگ» و «سلوک افلاکیان» است. انیمیشنی که با هزینه‌ای به مراتب کمتر از انیمیشن‌های مشابه ایرانی و خارجی و با کیفیتی در حد استانداردهای جهانی در حال تولید است.

این انیمیشن که کیفیتی منحصر بفرد در بین انیمیشن‌های ایرانی دارد به صورت ۳D ساخته می‌شود و پس از تولید قابلیت اکران در سینماهای ایران و جهان را دارد. سفارش دهنده اصلی «شاهزاده روم» یک موسسه لبنانی است اما این پروژه با همکاری شرکای ایرانی در حال ساخت است.

حجت الاسلام حسن ودود، مدیر مسئول موسسه فرهنگی «سلوک افلاکیان» و حامد جعفری، رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری «هفت سنگ» پیش بینی می‌کنند که مراحل تولید این انیمیشن تا پایان نیمه اول امسال کامل شده و «شاهزاده روم» آماده اکران در سینماها شود.

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند «شاهزاده روم» را از همتایان قبلی خود متمایز کند سرمایه‌گذاری خصوصی این پروژه است. تاکنون تولید انیمیشن‌های سینمایی متعددی توسط نهادهای مختلف در ایران با هزینه‌های میلیاردی کلید خورده است اما تنها «تهران ۱۵۰۰» بود که پس از ۵ سال توانست به روی پرده سینما برود. «شاهزاده روم» با بودجه‌ای بسیار کمتر از یک میلیارد تومان در طول ۸ ماه آماده اکران می‌شود تا رکوردهای انیمیشن سینمای ایران در انحصار اثری با محوریت امام زمان (عج) باشد.

هادی محمدیان و مهدی پاکدل دو انیمیشن‌سازی هستند که خالقان «شاهزاده روم» محسوب می‌شوند. انیمیشن سازانی که کیفیت اثر فعلیشان را می‌توان از آثار قبلیشان مانند «آی کیو ۱۷۰» و «مردی که خودش را کشت» پیش بینی کرد.

منبع: جام نیوز
بولتن نیوز

ادامه مطلب خبرِ
«   در میان استقبال پرشور مخاطبان
وزیر ارتباطات کمپین تبلیغاتی «شاهزاده روم» را افتتاح کرد/ استقبال مردم از اکران عمومی «شاهزاده روم»   »
را از زبان خبرگزاری فارس گذاشتم.


نسخه چاپیارسال به دوستان
در میان استقبال پرشور مخاطبان:
وزیر ارتباطات کمپین تبلیغاتی «شاهزاده روم» را افتتاح کرد/ استقبال مردم از اکران عمومی «شاهزاده روم»

افتتاحیه انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» شب گذشته 12 آبان ماه با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات کمپین تبلیغاتی «شاهزاده روم» را افتتاح کرد/ استقبال مردم از اکران عمومی «شاهزاده روم»

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه اکران عمومی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» شب گذشته 12 آبان ماه با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حبیب ایل بیگی معاون سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و عوامل انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و دیگر چهره های هنری رسانه ای در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

در این مراسم همچنین علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حبیب الله حقیقی دبیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دکتر محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتضی شمسی رئیس مرکز پویانمایی صبا، محمد سرشار مدیر شبکه کودک صداوسیما، شهریار بحرانی، وحید امیرخانی، امید زندگانی، مهندس جعفری قائم مقام مرکز ملی فضای مجازی، مهندس جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات، عباس شراره مدیرعامل مجله مهدی لبنان و معاون فرهنگی کشافه، علی خلیل معاون هنری کشافه، محمدرضا دماوندی رئیس انجمن دوستی ایران و ارمنستان، مهندس راسخ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر دوایی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس خسروی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت، مهندس مهری رئیس سازمان فضایی، مهندس صدوقی مدیرعامل همراه اول، مهندس صدری مدیرعامل رایتل و در میان استقبال پرشور مخاطبان حضور داشتند.

 

حامد جعفری، تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در ابتدای این مراسم گفت: «شاهزاده روم» آخرین محصول انیمیشن ایران است که با رکوردهای خوبی در هزینه و مدت زمان ساخت که نشان دهنده توانایی سینمای انیمیشن ایران می‌باشد، تولید شده است. ما تلاش کردیم تا در تولید این انیمیشن سینمایی یک گام رو به جلو در سینمای ایران برداریم.

وی افزود: این انیمیشن بعد از تولید به روئیت مقام معظم رهبری رسید و ایشان این کار را مورد تفقد خود قرار دادند. این انیمیشن در سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر به اکران درآمد و 2 لوح تقدیر ویژه دبیر جشنواره به آن تعلق گرفت. پس از آن «شاهزاده روم» در لبنان اکران شد. ریمون عریجی، وزیر فرهنگ مسیحی لبنان با تقدیر از این انیمیشن، آن را نشانه حمایت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از کشور لبنان و فیلمی بین ادیانی دانست.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: انیمیشن «شاهزاده روم» پس از اکران موفق در کشور لبنان در کشورهای عراق، کویت و کشورهای دیگر به نمایش درآمد. این انیمیشن که در مدت زمان 15 ماه و با هزینه های برابر با 2 میلیارد تومان ساخته شده است علاوه بر جابه‌جایی رکوردهای تولید انیمیشن سینمایی توانست حتی با تعداد سینماهای کمی که در اختیار داشت ششمین فیلم پر فروش در لبنان شود.

جعفری خاطرنشان کرد: پیش از این تولیدات انیمیشن در کشور با هزینه ای بالای 3 میلیارد تومان و در مدت زمانی بالای  3 سال بوده است. در حوزه ساخت انیمیشن در دنیا پایین ترین هزینه ساخت متعلق به کشور هند است که با مبلغ 10 میلیون دلار آن را انجام داده است.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در ادامه مراسم از آغاز کمپین تبلیغاتی «دوستداران امام عصر(عج)» خبر داد و گفت: ما کمپینی برای انیمیشن «شاهزاده روم» ایجاد کردیم که به کمپین دوستداران امام عصر (عج) معروف شده است. این انیمیشن درمورد مادر اما زمان (عج) است و ما هم سعی کردیم که در تبلیغات هم بر این موضوع تاکید کنیم. اکران عمومی این انیمیشن از فردا در 36 سالن شهرستان ها و 23 سالن در تهران آغاز می‌شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: علاقمندان به «شاهزاده روم» می‌توانند با اشتراک گذاری تصاویر خود با تبلیغات فیلم در اینستاگرام با هشتک های #313، #سیصدوسیزده #شاهزاده_روم و #princessofrome به این کمپین تبلیغاتی بپیوندند.

در ادامه این برنامه محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سخنرانی به روی صحنه آمد و گفت: ما در گذشته همواره شاهد ساخت انیمیشن‌های کوتاه در ایران بودیم اما در این اثر می‌بینیم که یک قصه معنی دار، جهت دار و هدف دار تبدیل به یک اثر سینمایی شده و مورد استقبال قرار گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: از تیم سازنده این انیمیشن که 15 ماه بر روی ساخت این اثر کار کردند تشکر می کنم. امیدوار هستم که این کار زمینه ای برای تولید آثار بسیار خوبی در این سبک و در تعداد بیشتر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در دنیای امروز شاهد هستیم که تکنولوژی در خدمت تمامی کارها قرار گرفته است. تکنولوژی موجب می شود بسیاری از کارهایی را که هم هزینه بالایی دارد و هم زمان بر بوده و امکانات بیشتری را لازم داشته به صورتی ساده تر انجام دهیم.

واعظی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز بیشتر توجه مردم بر دریافت پیام ها از طریق عکس و فیلم است. این موضوع هم هیچ ارتباطی به ایران ندارد و می بینیم که ذائقه ها در تمامی دنیا تغییر کرده است. لذا اگر ما هنرمندانی را در ایران داشته باشیم که داریم که بتوانند این تلفیق را بوجود بیاورند که هنر خود را با تکنولوژی آمیخته کنند قطعا ما حرف های زیادی را در منطقه و دنیا برای زدن خواهیم داشت.

وی در پایان تصریح کرد: ساخت این انیمیشن شروع یک کار مفید و لازم است. امیدوارم این کمپینی هم که امروز آغاز به کار می کند پشتوانه بسیار خوبی برای موفقیت تیم تولید در کارشان باشد.

در ادامه این مراسم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پوستر کمپین دوستداران امام عصر(عج) رونمایی کرد تا فعالیت تبلیغاتی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به صورت رسمی آغاز شود.

در انتها انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» برای حاضرین در سالن 500 نفره سالن اصلی سینما آزادی اکران شد و مورد استقبال قرار گرفت و هنرمندان و مسئولین به امضای پوستر کمپین دوستداران امام عصر(عج) پرداختند.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز به دلیل ترافیک سنگین، موفق به حضور در این مراسم نشد.

 

انتهای پیام/


نظرات  (۱)

سلام
وب عالی دارین خیلی عالی ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی