به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

انیمیشن های برتر سی و چهارمین جشنواره فجر معرفی شدند

تهران- ایرنا- «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به عنوان انیمیشن برگزیده انتخاب شد.

به گزارش شامگاه پنج شنبه خبرنگاران سینمایی ایرنا، امسال نخستین بار انیمیشن ها نیز در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند که از میان آن ها جایزه ویژه بهترین انیمیشن به محمد امید همدانی برای انیمیشن «فهرست مقدس» تعلق گرفت.
در اولین دوره حضور انیمیشن در جشنواره فیلم فجر آثار منتخب این بخش توسط روانبخش صادقی، محمدعلی صفورا، علیرضا گلپایگانی، بهرام عظیمی، علی نوری اسکویی، وحید نصیریان و اسماعیل شرعی مورد داوری قرار گرفت.
در این آیین ضمن تشکر از مجید اسماعیلی برای ساخت انیمیشن « پادشاه آب»، از حامد کاتبی برای «در مسیر باران» تقدیر شد.
محمد امید همدانی کارگردان انیمیشن فهرست مقدس در این مراسم اظهار داشت: همه از وجود پویا نمایی در جشنواره تعجب کردند، چون این بخش هم وجود داشت که 8 انیمیشن در این بخش حضور پیدا کرده اند. دغدغه ما سیمرغ نیست بلکه دغدغه ما دیده شدن است. مخاطب ما مسئولین فرهنگی کشور است.
تهیه کننده انیمیشن فهرست مقدس افزود: در سالی که انیمیشن نام داشت و «شاهزاده روم« با وجود بی مهری ها به خوبی فروخت و دیده شد، 8 انیمیشن در جشنواره حاضر شدند، انیمیشن هایی که خودشان روی پای خودشان ایستادند. در زمانی که انیمیشن می خواهد خودش را ثابت کند، ما امیدواریم که به این بخش توجه بیشتری شود.
به گزارش ایرنا، «در مسیر باران» ساخته حامد کاتبی، «پادشاه آب» اثر مجید اسماعیلی، «فهرست مقدس» ساخته محمد امین همدانی، «کله آهنی» به کارگردانی غلامرضا ملااحمدی، «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند، «بازمانده» به کارگردانی احسان طاهری، «قلب خورشید» به کارگردانی احمد علمداری و «نبرد خلیج فارس 2» به کارگردانی فرهاد عظیما انیمیشن های حاضر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بودند.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه جاری با نمایش فیلم های متنوع برگزار شد.
آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ سینمایی 12 بهمن ماه جاری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری، جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه سینما و تئاتر در تالار وحدت تهران برگزار شد.
این دوره جشنواره در چهار بخش سودای سیمرغ، هنر و تجربه، نگاه نو(فیلم اولی ها) و مستند برگزار شده است.
در بخش سودای سیمرغ 22 اثر، هنر و تجربه 11 اثر، نگاه نو 11اثر و در بخش مستند نیز 11 اثر حضور دارند.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دوازدهم بهمن در 23 سینما و پردیس سینمایی در تهران برگزار و امشب با معرفی و تجلیل از برگزدیگان به کار خود پایان می دهد.
آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور علی جنتی فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری دولت یازدهم و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما و تئاتر و تلویزیون کشور هم اکنون در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.
فراهنگ**1355**9246**1569

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی