به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

افزایش سرعت ویندوز 7 و مشکل سرچ ویندوز

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۳۰ ب.ظ

سلام!

ممنون از همه بخصص آقا پژمان  که برای ادامه وبلاگ تشویقمون میکنند.

-----------------------------------------------------------------------------------------

من گاهی توی وبلاگ مطالبی مینویسم که فارغ از بحث اصلی آن، یعنی انیمیشنهای ایرانی است.

امروز میخوام درباره افزایش کیفیت و سرعت ویندوز صحبت بکنم که از تجربه شخصیم نشأت میگیرد.

 

1- مشکل سرچ ویندوز 7: مدتیه سرچ ویندوز از کار افتاده و مثلا نمیتوانم از طریق استارت و قسمت جست و جو search کنم چون هیچی نشان نمیدهد ؟

من هم نمیدانم علتش چی است، چندین راه را امتحان کردم اما تنها راهی که پیدا کردم این بود  که:

راه حل:

یک یوزر دیگه ایجاد کنم و از آن یوزر به سرچ بپردازم! (بدون نیاز به نصب ویندوز تنها با ساخت یک یوزر جدید میشه در کامپیوتر سرچ کرد)

2- فعال نمودن اکانت مخفی Administrator در ویندوز 7:

با اینکه یوزر من از نوع administrator هست اما، برای دست یابی به بعضی از فایل ها باید کلیک راست کنم و run as administrator رو بزنم، یا مثلا برای بازیها و نرم افزارها باید همین کارو انجام بدم، چرا؟

دلیلشو تازه فهمیدم، در اصل این به خاطر اینه که یوزری که ما میسازیم یوزر اصلی ادمین ویندوز نیست. چرا که یوزر administrator ویندوز را عمدا پنهان کرده است.

برای این که به یوزر ادمین دسترسی همیشگی پیدا کنید و دیگر لازم نباشد مدام کلیک راست کنید، مراحل زیر را انجام بدهید:

راه حل:
کلید win+R را بزنید. و در پنجره کوچک باز شده cmd را تایپ کنید و اینتر را بزنید. (یا از منوی استارت به دنبال Command Promt بگردید و رویش کلیک کنید)

بعد عبارت زیر را تایپ کنید:

net user administrator /active:yes

بعد اینتر بزنید. وقتی نوشت the command completed successfully کار تمام است. کافیه Log off بکنید تا اکانت Administrator را ببینید.

 

راستی برای غیر فعال کردنش کافیه بجای yes بنویسید no.

 

3- افزایش سرعت ویندوز:

برای این کار پیشنهاد میکنم درایور c تان را خالی کنید. پوشه های مهمی مثل windows  و users و ... وجود دارند که اگر از اهمیت آنها! اطلاعی ندارید بهتر است به درایور دست نزنید.

راه حل:

1- انتقال فولدرهای موجود در پوشه داکیومنت: بجای اینکار مستقیما به داکیومنت بروید و آنجا پوشه های اضافی را منتقل کنیدو مثلا Videos یا Downloads یا Photos و ... را که ویدئوها و دانلودها و تصاویری است که آنها را در داکیومنت واقع در درایور C ذخیره کرده اید، را به یک درایو دیگه مثلا D انتقال دهید.

پوشه های دیگری که در داکیومنت هستند را هم که میدانید مهم نیستند به درایو دیگری انتقال دهید.

2- پاک کردن پوشه تمپ: همچنین پوشه temp واقع در درایو C را پاک کنید. پوشه دیگری مشابه آن در پوشه windows درایو C وجود دارد که آن را هم میتوانید پاک کنید. البته با پاک کردن این پوشه تمپ، من مطمئن نیستم ممکنه خللی در فرایند ویندوز بوجود بیاد، اما فقط ممکنه. اصلا میتونید این پوشه را هم به یک درایو دیگه انتقال بدید تا اگر مشکلی احساس شد دوباره برش گردونید همون جا. بطور کلی میدونم که میشه گفت این پوشه در اصل فایلهای موقتی رو نگه داری میکند که نرم افزارها یا ... بطور موقت ایجاد کرده اند.

 

3- آنتی ویروس: با آنتی ویروستان یک دور کامل سیستمتان را بررسی کنید تا مبادا یک ویروس مزاحم فرایند کاری شما شده باشد.

4- Disk Defragmenter: درایور c و غیره را Disk Defragmenter کنید. برای اینکار میتونید در منوی استار Disk Defragmenter را جست و جو کنید. بقیه ش ساده است کافیه درایو را انتخاب کنید و دیفراگش کنید. البته طول میکشد اما بنظر مفید است.

 

5- تغییر تم ویندوز: روی دستکتاپ کلیک راست کنید و آخرین گزینه را بزنید، یعنی Personalize، پنجره ای باز میشود. از بین theme ها، مثلا windows 7 basic را انتخاب کنید. البته ظاهر ویندوز کمی ابتداییتر میشود اما سرعت سیستم بالاتر میرود چون این تم دیگه خیلی افکت های ویژه ندارد. البته من خودم روی این تم نمیمونم!

 

6- برنامه های اضافی را پاک کنید. از کنترل پنل به Programs and Features بروید و برنامه هایی که خودتان نصب کردید و نمیپسندید را حذف کنید.

راستی توی کنترل پنل ممنه فقط چند آیکون (مثلا 8 آیکون ببینید) برای اینکه همه آیکونهای کنترل پنل را ببینید کافیه در بالا سمت راست  view by رو بزنید و بعد از بین گزینه هاش روی مثلا larg icons کلیک کنید.

 

7- در منوی استارت ویندوز بعضی از فولدرهای ممکنه خالی باشند، آنها را حذف کنید.

 

8- استارت آپ ویندوزتان را تغییر بدهید. برای اینکار هشدار: لطفا اگر اطلاع زیادی از برنامه ها نداشتید، بیخودی تیکشان را بر ندارید (مثل من خخ). برای این کار

win+R را بزنید و بنویسید msconfig بعد اینتر را بزنید. پنجره ای که باز میشود در تب Startup میتوانید کلی برنامه ببینید که هنگام راه اندازی ویندوز (اصطلاحا بالا آمدن ویندوز)، اجرا میشوند، با برداشتن تیک آنها، میتوانید شروع بالا آمدن ویندوز را افزایش بدید. راستی، دقت کنید بعضی برنامه ها لازم هستند، بهتر است اول یه عکسی چیزی بگیرید که یادتان نرود کدام یک تیک خورده اند، اگر بعدا بعد از ریست ویندوزتان، موقع کار با ویندوز مشکلی احساس کردید تیک آنها را برگردانید.

 

9- با یک نرم افزار تعمیر رجیستر، رجیستری ویندوزتان را تعمیر کنید. همچنین کش موجود در ویندوز را با آن پاک کنید.  برای اینکار از یک نرم افزار تعمیر رجیستری مطمئن استفاده کنید تا بدتر به مشکل بر نخورید.

راستی، برای پاک کردن بخشی از فایلهای اضافه میتوانید روی درایو مثلا D کلیک راست کنید و بعد گزینه آخر یعنی properties را انتخاب کنید. پنجره که باز شد از تب General روی گزینه DisK Cleanup کلیک کنید. بعد هم منتظر بمانید تا خوب بگردد، پنجره اش که باز شد، فایلهای اضافه(بنظر من) را میبینید، البته هر کدوم به یک دردی میخورند اما بهرحال اضافه اند، میتوانید آنها را پاک کنید برای ان کار کافیست روی cleanuo system files کلیک کنید. منتظر بمانید تا کار تمام بشود.

 

10-

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی