به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

کاراکترهای عجیب «اصحاب اخدود» در انیمیشن جدید ایرانی+ تصاویر

انیمیشن بازگشت

جدیدترین تصاویر و آنونس 15 ثانیه‌ای فیلم سینمایی «بازگشت» رونمایی شد. به نظر می‌رسد روند تولید انیمیشن در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قدرت زیادی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با رونمایی از جدیدترین تصاویر و آنونس 15 ثانیه‌ای فیلم سینمایی «بازگشت»، جامعه ی انیمیشن کشور برگ برنده خود را برای جشنواره های داخلی و خارجی و اکران جهانی رو کرد.

احسان محمدحسنی رییس سازمان هنری رسانه ای اوج با انتشار تصاویری از سوّمین پروژه سنگین سینمایی این سازمان در صفحه ی اینستاگرام خود، نوید تولید چهار اثر سینمایی را تا پایان امسال و در کنار سایر تولیدات سریال، مستند و پویانمایی این سازمان داده است.

همزمان با انتشار تصاویر جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج که فیلم سینمایی «بازگشت» نام دارد و بنا به گفته ی حسنی تولید پیچیده ی آن قریب به دو سال و نیم زمان برده است، یادداشتی نیز منتشر شده که در ادامه می آید:

یک اتفاق خوب

قرار نبود این صفحه به جای تصاویر و احوال خصوصی و حرف‌های خودمانی، تبدیل به محل رونمایی از آثار جدید دنیای هنر و رسانه شود، ولی در این آب و هوای خرابِ حوزه ی فرهنگ و برهوتِ تولیدات ناب، مگر چاره ای دیگری هم جز این می ماند؟! فعلاً بگذریم ...

اخدود

ادامه مطلب رو برای تصاویر بیشتر و ادامه متن ببینید...

«بازگشت»، این عنوانِ تازه ترین فیلم سینمایی است که دنیای کارتون و انیمیشن را مبهوت و متوجّه مهارت و تکنیک رو به جلوی جوانان سرزمینم خواهد کرد.

اثری منحصر به فرد که قریب به دو سال و نیم نگارش و تولید آن زمان برده و الهام گرفته از قصه ای قرآنی ست که از آن به عنوان «اصحاب اخدود» یاد می شود.

قصه ای تکان دهنده که اولین هولوکاست و قتل عام و نابودیِ بشر را به دست آبا و اجداد جنایتکارِ بنی صهیون علیه موحّدین و مسیحیان در دامنه ی درّه ای هولناک از شهر تاریخی «نَجران» در شبه جزیره ی عربستان و هم مرز با کشور یمن به تصویر می کشد.

اخدود ا

«بازگشت» سوّمین محصول سینمایی از چهار پروژه ای است که در سال جاری توسط سازمان اوج روانه ی پرده نقره ای سینماها و احتمالاً جشنواره های داخلی و خارجی خواهد کرد. به عنوان کسی که جدیدترین آثار حوزه ی هنر و رسانه ی داخل و خارج از کشور را رصد می کند، می گویم می توان امیدوار بود که شاهد محصولی متفاوت و به لحاظ فرم و تکنیک، یک سر و گردن بالاتر از آنچه تاکنون در حوزه ی پویانمایی کشور دیده ایم، باشیم.

به سهم خودم به «محمد همدانیِ» عزیز که به همراه یارانِ پر تلاش و صبورش و اکیپ جوان و خوش آتیه ی «خانه ی پویانمایی انقلاب اسلامی»، زحمت کارگردانی و اجرای این پروژه ی سخت و تجربه نشده را کشیده‌اند خداقوت و دست مریزاد می گویم. این پروژه ی حساس که نیم نگاهی هم به مسائل ادیان الهی و مباحث روز منطقه دارد، اکنون مراحل دوبلاژ و ساخت موسیقی را پشت سر می گذارد و به امید پروردگار، تا چهل روز آینده، آماده ی نمایش خواهد شد. ... منتظر می مانیم. الهی به امید تو


تسنیم


(نام جدید انیمیشن: فهرست مقدس)

نظرات  (۲)

اخه اینم ک شد تقلید
ادم یاد انیمیشنهای غربی میوفته از پسر جهنمی تا ...
من موندم مول ساز و طراحی بازیگراش خلاقیتش کجا رفت
فقط از این همه انیمیشن ایرانی
پیام راشل کوری بهتر بوده 
دیونه ی صحنه هاشم
مخصوصا صحنه نبرد جنگده ها باهم
معلوم ذهن خلافی داشتن

پاسخ:
سلام علی
آره میگن یه نوع تقلید صورت گرفته
من پیشنهاد می کنم تریلرشو هم ببینی، بنظرم کیفیت ساخت انیمیشن هم خیلی خوبه:
http://animei.blog.ir/1394/08/08/تریلر-انیمیشن-اصحاب-اخدود
واقعا باعث افتخاره که توی ایران هم بالاخره تونستن یه همچین انیمیشن حرفه ای رو بسازن، بعد از دیدن آنونسش توی تلویزیون واقعا به دوستانی که توی موسسه اوج زحمت این کار رو کشیدن افتخار کردم، الان احساس میکنم برای حرفه ای کار کردن حتما لازم نیست رویای رفتن به کمپانی های آمریکایی رو داشته باشیم!!
هر چند سبک مدلسازی راشل کوری با بازگشت متفاوته اما قابل مقایسه با بازگشت نیست، انیمیت بازگشت هم به هیچ وجه قابل مقایسه با راشل کوری نیست هر چند دوستان تیم فاطمه زهرا (س) هم واقعا زحمت کشیدن و و با بودجه ی کم تونستن اون کار رو بسازن و در حقشون هم اجحاف شد... 
به هر حال از نظر کیفیت بازگشت اولین گام انیمیشن ایران به سمت موفقیت و رقابت با بزرگترین کمپانی های جهانه
پاسخ:
سلام. ممنون از نظر شما.
آنونس این انیمیشن از تلویزیون هم پخش شده، نمیدونستم. پس حتما برای سینما آماده شده.
تیم فاطمه زهرا(س) انیمیشن های خیلی زیبا و خوبی ساختن که با وجود کوتاه بودن اون حس لذت بردن از یک انیمیشن ایرانی رو میده. موضوعش البته متفاوته.
اما بازگشت، واقعا خوب کار شده. من عکس انیمیشن ها رو که میبینم خیلی خوشم میاد اما دوبله رو میبینم میگم حیف شد یا بخصوص حرکت شخصیت ها (انیمیشن کاراکترها) که خوب کار نمیشه این فکر رو در ذهن ایجاد میکردن که چرا ما تو انیمیت کردن کاراکترها انقدر ضعیف عمل می کنیم یا کارگردانی ناشایست و فیلم نامه بد، اما صحنه های آنونس این انیمیشن (که در وبلاگ هم قرار دادم) واقعا جذاب هست و آدمو میگیره. از نبردها گرفته تا بازی اون کودک و صحنه بد آتش سوزی و مرگ پسر بچه در آغوش مادربزرگش.

به تریلر انیمیشن ماهیان تابناک هم سری بزنید. بنظرم با اینکه صحنه هایش شلوغ نیست (منظورم در تیزرش هست وگرنه ممکنه انیمیشن نهایی خیلی بیشتر شلوغ باشه)
http://animei.blog.ir/1394/09/27/نظرات-کاربران-و-ارسال-مجدد-یک-پست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی