به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

۳۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
آبان
نسخه چاپیارسال به دوستان
 
«شاهزاده روم» نیم میلیاردی شد/ فشار یک پخش کننده برای کاهش سالن‌های «شاهزاده روم»

خبرهایی به گوش می‌رسد که برخی پخش کننده‌ها از فروش بالای این فیلم نگران شده‌ و شروع به اعمال فشار به شورای صنفی نمایش برای کم کردن سالن‌های فیلم کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: «شاهزاده روم» نیم میلیاردی شد/ فشار یک پخش کننده برای کاهش سالن‌های «شاهزاده روم»
 
  •  

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در کمتر از 2 دوهفته از آغاز اکران های انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم»، این فیلم با فروش 504 میلیونی خود، به نیم میلیارد تومان رسید.

«شاهزاده روم» همچنین توانسته در هفته دوم اکران خود از «چهارشنبه 19 اردیبهشت» با یک هفته اکران بیشتر، پیشی گرفته و پس از فیلم «محمد رسول الله» در رتبه دوم فروش هفتگی فیلم‌های سینمای ایران قرار گیرد. نکته جالب در فروش این فیلم، میزان فروش هفتگی آن است. «شاهزاده روم» توانسته در هفته دوم اکران خود 220 میلیون تومان بفروشد.

این فیلم همچنین بر طبق جدول میانگین فروش روزانه فیلم‌های پائیزی سینمای ایران، در صدر میانگین فروش روزانه قرار دارد. در واقع باید «شاهزاده روم» را پدیده اکران پائیزی لقب داد. انیمیشنی که برخلاف انتظارها و بدون سرگروه در شرایطی که 14 فیلم روی پرده سینماها قرار دارند و در حالی که تنها با 10 سالن سینما در شیفت بعدازظهر تهران اکران خود را آغاز کرد، حالا هر روز به فروش آن افزوده می شود.

بیش از همه این مهم نشان می‌دهد ظرفیت پرداختن به سینمای کودک و به خصوص در حوزه انیمیشن چقدر بالاست و به همین میزان چقدر خلاء تولید فیلم های سالم داریم تا خانواده ها را مجاب کند با کودکان خود به سینما بروند.

«شاهزاده روم» در حالی این روزها توجه اهالی سینما را به خود جلب کرده است که از سوی دیگر کارشکنی‌ها برای کاهش سالن‌های سینمایی در دست این فیلم آغاز شده است. خبرها از حواشی این فیلم این گونه به گوش می‌رسد که برخی پخش کننده‌ها از فروش بالای این فیلم نگران شده‌اند و شروع به اعمال فشار به شورای صنفی نمایش برای کم کردن سالن‌های فیلم کرده‌اند.

در شرایطی که شیوه اکران همزمان چندین آثار سینمایی در ایران و تعداد محدود سینماهای استاندارد و قابل استفاده در کشور، به شدت نگران کننده و سوال برانگیز است، این گونه برخوردها با انیمیشنی که در روزهای کم فروغ گیشه می‌فروشد، جای تعجب و تاسف دارد.

استقبال و درخواست مخاطبان در شهرهای مختلف برای آوردن این فیلم به شهرشان و کارشکنی عده ای معدود در حوزه پخش فیلم های سینمایی در کشور، نشان از این دارد که سیستم اکران فیلم در ایران نه تنها با مشکل مواجه است، بلکه در تصاحب عده‌ای خاص قرار دارد تا فیلمی غیر از آنچه آنان می‌خواهند، پخش نگردد.

در روزهای اخیر فیلم «حکایت عاشقی» نیز در اکران دچار مشکلاتی شد و دو روز مانده به اکران از جدول حذف شد، اخیرا نیز صدای اعتراض سینماگران نسبت به سیاست فیلم سوزی شنیده شد که معتقد بودند این حجم اکران فیلم‌ها در شرایط موجود و این برخورد با فیلم های روی پرده، تنها به افزودن فیلم های خاک خورده گیشه منتهی می‌شود.

  • صابر سبحانی
۲۶
آبان

ثروتمندترین شیعۀ تاریخ چگونه "حذف" شد؟

 

ادواردو در کنار پدرش سناتور جیوانی آنیلی

ادواردو در کنار پدرش سناتور جیوانی آنیلی

15 سال پیش در چنین روزی (نیمه نوامبر 2000 م)، مردی از صحنۀ روزگار حذف شد که 60 میلیارد دلار "درآمد سالانه" را نادیده گرفته بود تا پیرو مکتب اهل بیت (علیهم السلام) شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ادواردو آنیلی در 9 ژوئن 1954 در نیویورک متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلاتش در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیلاتش در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت. پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و سپس به ایران سفر کرد و در جریان سفرش به کشورمان به تشیع گروید.

سناتور جیوانی آنیلی، پدر "ادواردو" یکی از پولدارترین و بانفوذترین افراد ایتالیا و مالک کارخانه‌جات اتومبیل‌سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو و آیوکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ "لاستامپا" و "کوریره دلاسرا"، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود.

علاوه بر این‌ها، چندین شرکت ساختمان‌سازی، راه‌سازی، تولید لوازم پزشکی و هلیکوپترسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام‌داران اصلی آن‌ها می‌باشند. میزان ثروت و نفوذ خانواده آنیلی به حدی است که رسانه‌های ایتالیا از آن‌ها به عنوان خاندان پادشاهی ایتالیا نام می‌برند. کارشناسان اقتصادی درآمد سالانه خانواده آنیلی را بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار تخمین می زنند که حدود ۳ برابر درآمد نفتی جمهوری اسلامی ایران است.

ادورادو و اسلام

ادواردو دانشجوی فلسفه ادیان در دانشگاه معروف "پرینستون” نیویورک بود. خودش هم متولد نیویورک بود. او انجیل و تورات را خوانده، اما این‎‎ها او را قانع نکرده بود. در 20 سالگی برحسب اتفاق در کتابخانه چشمش به قرآن افتاده و چند آیه از آن را می‎خواند و احساس می‎کند این نمی‎تواند کلام بشر باشد.

ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می گویددر نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می زدم و کتابها را نگاه می کردم چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. آن را برداشتم وشروع کردم به ورق زدن و آیاتش ر ا به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلمات نورانی است ونمی تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم.

ادواردو بعد از این قضیه به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه می‌کند و درخواستش مبنی بر این‌که می‌خواهد مسلمان شود را مطرح می‌کند. آن‌ها هم نام «هشام عزیز» را برای وی انتخاب می‌کنند. محمد اسحاق عبداللهی که از دوستان مسلمان آنیلی است نیز در مورد او می‌گوید: «ادواردو خیلی شب‌ها بیدار می‌ماند و با نور شمع تا صبح قرآن را مطالعه می‌کرداین گفته که ادواردو در اثر معاشرت با مسلمانان به این دین گرویده، یک ادعای بی‌ثبات است، چون با موقعیت مالی و سیاسی که پدر ادواردو داشت، هیچ‌کس به خود اجازه نمی‌داد که چنین مسائلی را با او در میان بگذارد و او را به دین جدید دعوت کند. وی پس از ملاقات و گفتگو با دکتر قدیری ابیانه شیعه شده و نام مهدی را برای خود برگزیده بود.

ادواردو با اینکه به دلیل موقعیت مالی و سیاسی خانوده اش با بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی جهان ملاقات کرده بود، اما در ملاقات با حضرت امام (ره) به شدت شیفته سادگی، عظمت و معنویت ایشان شده بود. این ارتباط عملاً مسیر زندگی ادواردو را عوض کرد.

ایگورمن خبرنگار روزنامه لاستامپا ایتالیا می گوید: وقتی ادواردو از ملاقاتش با حضرت امام و تحت تاثیر قرار گرفتنش صحبت می کرد، من احساس کردم که امام او را سحر کرده است.ادواردو همچنین یک ماه قبل از شهادتش قصد داشت به ایران بیاید، ولی والدین او برای ممانعت از این سفر، گذرنامه اش را پنهان کرده بودند.

ادواردو در کنار حسین عبداللهی

فشارهای وارده بر ادواردو

حسین عبداللهی از صمیمی ترین دوستان ایرانی ادواردو، فشارهای وارد شده به ادواردو از سوی خانواده اش را غیرقابل باور توصیف می کند. او می گوید: "ادواردو تحت فشار اقتصادی بسیار زیادی قرار داشت. خانواده آنیلی وی را به صورت کامل از لحاظ اقتصادی تحریم اقتصادی کرده بودند. به گونه ای که وی حتی برای تاکسی سوار شدن پول نداشت." حسین می گوید: "یک روز با ادواردو به نمایندگی هواپیمایی ایران ایر در ایتالیا رفتیم تا برای ادواردو بلیط سفر به ایران تهیه کنیم. کارگزار ایتالیایی شرکت ایران ایر گفت که من نمی توانم برای ادواردو بلیط بخرم. پس از مشاجره بسیار با وی مشخص شد که منشی پدر ادواردو با آن کارمند تماس گرفته بود و به وی دستور داده بود، حق ندارد برای ادواردو بلیط صادر کند."

دکتر قدیری ابیانه ذکر می کند که برای خانواده آنیلی خیلی سخت بود که در کشور ایتالیا که مرکز مسیحیت کاتولیک است، بگویند که پسر سناتور آنیلی به اسلام رو آورده است . بنابر این ادواردو را به شدت تحت فشار قرار دادند تا از اسلام دست بردارد. تحریم و تهدیدش کردند که از ارث محروم خواهد شد و حتی از ارث محرومش کردند، ولی او دست از اسلام بر نداشت و این خود به تنهایی می‌تواند احتمال خودکشی او را منتفی کند، چون او که برای حفظ دینش حاضر به گذشت از میلیارها دلار ثروت شده بود، چگونه ممکن بود با این اعتقاد راسخ به اسلام، دست به خودکشی بزند که در اسلام حرام است؟

خودکشی یا شهادت؟!

ادوارد، جانشین بزرگترین سرمایه‌دار ایتالیا و فرزند آنیلی‌ها، از بسیاری از اسرار کشورش و سازمان‌های مافیایی و صهیونیستی آگاه بود و اکنون با مسلمان شدن و طرفداریش از انقلاب اسلامی بسیار خطرناک می‌نمود؛ به ویژه آنکه علیه سلمان رشدی در ایتالیا فعالیت می‌کرد، جنایت صهیونیست‌ها را در فلسطین اشغالی محکوم می‌نمود و برای این کارها حتی با نخست وزیر و رییس جمهور ایتالیا هم تماس تلفنی می‌گرفت. وی خود نیز نگران سوء‌قصد از سوی صهیونیست‌ها بود و به رایزن مطبوعاتی ایران در ایتالیا گفته بود که «آن‌ها سرانجام او را به خاطر اسلام آوردنش خواهند کشت و آن را به خودکشی، حادثه نابهنگام و یا بیماری نسبت خواهند داد.

* از موارد مشکوکی که درباره شهادت ادواردو وجود دارد این است که هیچ‌گونه بررسی تکمیلی در مورد نحوه قتل او انجام نشد. جسد وی کالبد شکافی نشد و مرگ وی فوراً خودکشی جلوه داده شد. حتی قبل از آنکه پلیس مرگ وی را به صورت رسمی خودکشی اعلام کند، برخی روزنامه ها خبر خودکشی پسر رئیس کارخانه فیات را چاپ کردند و ذهن مردم را کاملا به سمت گزینه خودکشی سوق دادند. جسد وی نیز تا ظهر فردای روز حادثه به خاک سپرده شد تا فرصت برای هیچ گونه تحقیقی مهیا نباشد.

* پس از مرگ ادواردو سانسور مطلقی درباره مسلمان بودن، عقاید و حتی سفر وی به ایران انجام شد. اظهارنظرهای روزنامه های ایران به ویژه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان ایتالیا درباره احتمال قتل وی به هیچ وجه بازتاب داده نمی شد. در حالی که خانواده آنیلی یکی از بزرگترین خانواده های ایتالیا است و کوچکترین اظهارنظری درباره این خانواده به سرعت منعکس می شود، به نحوی که نخست وزیر ایتالیا درگذشت ادواردو را به خانواده آنیلی تسلیت گفت و قبل از بازی ایتالیا و انگلستان، ورزشگاه یک دقیقه به احترام ادواردو سکوت کرد. همچنین پس از مرگ ادواردو تمامی اسناد و شواهد مربوط به فعالیت ها و زندگی وی جمع آوری شد و حتی فیلم مستندی که توسط وی ساخته شده بود و در آرشیو کانال 1 ایتالیا بود، از آرشیو این کانال خارج شد.

* چند سال پس از قتل ادواردو، یکی از دوستان بسیار نزدیک وی به نام لوکا کائتانی لواتلی نیز با همین سناریو به قتل رسید. او دوست ادواردو بود و با وی به ایران آمده و در ایران شیعه شده بود. لوکا نیز یکی از نجیب زادگان ایتالیایی بود. پدر لوکا به "سلطان شراب ایتالیا" معروف بود و خانوده اش از سرشناس ترین خانواده های این کشور به حساب می آمدند. با توجه به سرنوشت مشابه او با ادواردو، به نظر می رسد تاکتیک "خودکشی سازی" یکی از تاکتیک  های اصلی برای از بین بردن چنین جوانانی است که حاضر نبودند در جهالت باقی بمانند.

* دکتر مارکو باوا یکی از دوستان صمیمی ادواردو بود که به نحوه رسیدگی به پرونده ادواردو اعتراض کرد. وی در سال 2001 نامه ای به شورای عالی قضایی ایتالیا نوشت و در آن ضمن انتقاد از فرآیند رسیدگی به پرونده ادواردو، علت عدم استفاده از آدمک انسانی برای بازسازی صحنه خودکشی را جویا شد. به عقیده وی شواهد موجود درباره لباس ها و کفش ادواردو، خودکشی را تایید نمی کنند. وی همچنین عدم انجام کالبدشکافی را غیرقابل قبول خوانده بود.

ادواردو (مهدی) آنیلی در نمازجمعه تهران

- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1760270#sthash.E6o41FkX.dpuf

 

  • صابر سبحانی
۲۶
آبان

ببینین نفوذیا چقدر زیادن!
ارسال نامه مشکوک سینماگران علیه فیلم محمدرسول الله/لطفا بزرگترین فیلم تاریخ سینمای ایران را بایکوت کنید!

در پی ارسال نامه مشکوک برخی سینماگران داخلی علیه فیلم فاخر «محمدرسول الله(ص)»،دو رسانه خبری بین‌المللی از انتشار و پخش مصاحبه با مجید مجیدی کارگردان این فیلم خودداری کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: ارسال نامه مشکوک سینماگران علیه فیلم محمدرسول الله/لطفا بزرگترین فیلم تاریخ سینمای ایران را بایکوت کنید!

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نامه‌ای با امضای «سینماگران مستقل ایران» علیه فیلم ارزشمند «محمدرسول الله(ص)» به جشنواره‌های سینمایی و نیز رسانه‌های خبری بین‌المللی ارسال شده است.

چندی پیش نامه‌ای با امضای فیلم‌سازان و سینماگران مستقل ایران به موسسات و نهادهای رسانه‌ای و برگزارکنندگان جشنواره‌های سینمایی در سطح جهان ارسال شده است که در آن فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص)-نماینده معرفی شده ایران به آکادمی اسکار -فیلمی غیرمرتبط با بدنه سینمای ایران و فیلمی حاکمیتی خوانده شده است.

یک منبع آگاه در این زمینه بدون اشاره به جزئیات این نامه به خبرنگار سینمایی فارس گفت:در این نامه فیلم سینمایی محمد رسول الله به عنوان یک فیلم حاکمیتی معرفی شده و درخواست شده است که رسانه‌های بزرگ خبری جهان و همچنین برگزارکنندگان جشنواره‌ها و جوایز سینمایی به عظیم‌ترین پروژه سینمایی جهان اسلام  نپردازند. در این نامه به صراحت درخواست شده است که این محصول سینمایی بایکوت شود.

در پی ارسال این نامه، دو رسانه بزرگ از انتشار و پخش مصاحبه با مجید مجیدی کارگردان این فیلم خودداری کرده و برخی دیگر از رسانه‌ها که درخواست انجام گفتگو با این چهره سینمایی را داشته اند دعوت خود را پس گرفته اند.

بنا به این گزارش، پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی چند کارگردان که به لابی با افراد و چهره‌های سرشناس سینمایی جهانی پرداخته‌اند،هویت برخی از نویسندگان این نامه مشخص شده است.

این در حالی است که نامه مزبور بدون داشتن اسم و نشانی از نویسندگان آن و صرفا به امضای مبهم سینماگران مستقل ایران رسیده است.

  • صابر سبحانی
۲۳
آبان
شهرهای مشهد، قزوین، بابل، ساری، بوشهر و اصفهان از جمله شهرهایی هستند که با درخواست‌های مخاطبان به جمع شهرهای اکران کننده شاهزاده روم پیوستند. فروش فیلم در چند روز اخیر در مشهد و اصفهان بیش از حد انتظار بود.
 به گزارش مشرق، انیمیشن «شاهزاده‌روم» تا امروز و بر اساس آخرین رقم‌های اعلامی به فروش ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رسیده است اما وضعیت اکران فیلم در شهرستان به دلیل در اختیار داشتن سالن های کم چندان مطلوب نیست.

شهرهای مشهد، قزوین، بابل، ساری، بوشهر و اصفهان از جمله شهرهایی هستند که با درخواست های مخاطبان به جمع شهرهای اکران کننده شاهزاده روم پیوستند. فروش فیلم در همین چند روز در شهرهای مشهد و اصفهان بیش از حد انتظار بوده است.

با توجه به فروش دیگر فیلم‌ها در اکران پاییز و  خوش اقبال نبودن کارهای کودک و نوجوان در سالهای اخیر و کم رونقی گیشه در  روزهای اخیر و عدم پیش بینی این رقم فروش از سوی کارشناسان، می‌توان انیمیشن «شاهزاده روم» را پدیده فروش این فصل دانست.


پایان خبر.
راستی آمار تا امروز (23 آبان 94):

شاهزاده روم (انیمیشن) : 221,184,200 تومان

 

سینماهایی که این انیمیشن را اکران می کنند میتوانید در این پست وبلاگ ببینید.
راستی
  • صابر سبحانی
۲۳
آبان
انیمیشن«شاهزاده‌روم» بنا به نظر همه کارشناسان اثر قابل قبول و ممتازی است. فرم و تکنیک آن قابل رقابت با نمونه‌های روز دنیاست و ازطرفی اکران‌های خارجی آن باعث اعتبار انیمیشن ایران در سطح جهانی است.

به گزارش مشرق، انیمیشن «شاهزاده‌روم» از چند جهت مهم است. اول آنکه، این اثر یک روایت زیبا و دوست داشتنی از یک واقعه مهم است. دوم آنکه، این محتوای خوب دارای فرم و تکنیک خوبی است تا جائیکه می‌توان از همه کارهای انیمیشن ایرانی آن را برتر و با کیفیت‌تر دانست. سوم آنکه، «شاهزاده‌روم» حاصل زحمات یک تیم جوان ایرانی‌است، گروهی که در عین جوانی در کار اولشان باتجربه نشان داده‌اند. نشست ما با استاد ناصر طهماسب(سرپرست دوبله)، هادی محمدیان(کارگردان) و حامد جعفری (تهیه کننده) دو روز مانده به آغاز اکران عمومی  اکنون پیش روی شماست.

آقای طهماسب پیش از انیمیشن«شاهزاده روم» سرپرستی دوبله انیمیشن هم داشته‌اید؟

خیلی سال پیش. «باگز بانی» و «یوگی و دوستان» که در آن حرف می‌زدم ولی سرپرست کسی دیگر بود، قبل از آن «چه خبر دکتر» را هم کار می‌کردم.

پس سرپرستی را بر عهده نداشتید؟

طهماسب/ همه جور کار کرده‌ام ولی خب سال‌هاست کار نکرده‌ام تا به این کار رسید، بعد از این هم کار قبول نکردم. یک فیلم انیمیشن به نام «بازمانده» ساخته بودند که قبول نکردم چون فیلم اصلی آقای داد خیلی خوب بود.

 دوبله انیمیشن‌هایی وارداتی یا اخیرا ایرانی محاوره و بدون متن صحبت کردن زیاد شده است، بنظر می‌رسد کار دوبله سرسری شده است

طهماسب/ فکر می‌کنند کار انیمیشن برای بچه هاست و باید صدا طوری باشد که بامزه هم باشد و دهن را کج می‌کنند و ... در حالی که اینطور نیست و این فیلم محصول یک انسان است که خدا او را خلق کرده و جدی و اساسی است و نباید هرطور می‌خواهند این کار را انجام دهند. دوبله های تلویزیون مخصوصا در فیلم های کره ای از حالت آرتیستی و ماندگاری درآمده است.

در شاهزاده چطور بود؟

طهماسب/ شاهزاده کار نمونه‌ای بود و برای آن خیلی تلاش شد. متن را یکبار با آدم های دیگر گرفتیم و بعد که فیلم ساخته شد با آدم‌های بهتر و مناسبتر دوبله اش کردیم، تلاش کردیم تا کار پاکیزه ای باشد و ابتذالی که می‌گویم در آن نباشد.

روند دوبله کارتون ها و انیمیشن های وارداتی یا ایرانی را چه طور می‌بینید؟ به نظرتان چه آینده ای دارند؟

طهماسب/ کار از دست وزارت فرهنگ و ارشاد در رفته و شکل کنترل شده‌ای ندارد، دوبله تلویزیون عالی بود ولی الان دیگر اینطور نیست و تمام فیلم‌ها را سه چهار نفر می‌گردانند، کارتون ها هم که زیرزمینی کار می‌شود.

حتی کارتون هایی که برای تلویزیون می‌آید؟

طهماسب/ خیر، کار تلویزیون جداست، در بازار اینطور است و با هزار تومان فیلم دوبله شده را می‌توان خرید، نمی دانم چرا اینطور بی‌سرپرست شد. اگر کسی بخواهد کار مبتنی بر اصول و کلاسیک انجام دهد باید سراغ نسلی که تجربه طولانی دارد برود و از جذابیت‌های بی ضابطه هم خودداری کند. اطلاعات من خیلی کامل نیست ولی الان هم می‌شود کار بهتری کرد چون برای انیمیشن، صدا خیلی عنصر مهمی است و شاید از تصویر هم مهمتر باشد، چون صداست که شنونده را احاطه می‌کند و آن را باورپذیر می‌کند. «شاهزاده روم» واقعا یک کار اساسی است و برایش زحمت زیادی کشیده شده تا یک کار هنری باشد.

  • صابر سبحانی
۲۳
آبان

سلام

متاسفانه تعداد زیادی از انسانها در پاریس بخاطر حملات تروریستی کشته شدن

خب این ناراحت کننده است.

اما چیزی که حال من رو بد می کنه، فقط این فاجعه نیست، بلکه اینه که هنرمندای ... بازیگران... فلان... در ایران یک واکنشی نشون میدن که ابراز همدردی کرده باشن با مردم فرانسه، ولی چندین برابر این تعداد، آدم از مسلمان ها داره کشته میشه.

حالم بد می شود، وقتی این آدم ها رو میبینم... خون ریخته شده ، خوب نیست، اما چرا خون یک اروپایی برای بعضیا رنگین تر از یک مسلمان است...


بهرحال خدا میدونه که یا این حمله رو خودشون بدلیلی برنامه ریزی کردن (آخه چند نفر چطوری با سلاح فرت رفتن تو کنسرت)، یا واقعا داعش از دستشون در رفت دیگه. حالا دیگه باید طعم اون بی امنیتی رو که به خانواده خانواده سوریه و عراق چشوندن، خودشون به دست عوامل ساخته شده خودشون، بچشن و خدا میدونه باز هم فاجعه قراره بوجود بیارن...


  • صابر سبحانی
۲۱
آبان
اولین اکران اروپایی «محمد رسول‌ الله(ص)» در مسجد امام علی (ع) دانمارک صورت گرفت

mohammad


به گزارش سوره سینما، جدیدترین ساخته سینمایی مجید مجیدی با عنوان «محمد رسول الله(ص)» پس از نمایش در سینماهای کشور، در اولین نمایش خارجی خود راهی کشور دانمارک شد و با حضور کارگردان در مسجد امام علی (ع) شهر کپنهاگ به روی پرده رفت.

فیلم مجیدی امروز (چهارشنبه ۲۰ آبان ماه) در دومین نمایش خود در کشور دانمارک در سالن تئاتر «برمن» به روی پرده خواهد رفت که با حضور کارگردان و جلسه پرسش و پاسخ نیز همراه خواهد بود.

فیلم «محمد رسول الله (ص)» در ادامه نمایش خود در کشور دانمارک روز جمعه (۲۲ آبان) در سالن «سینماتیکت» و روز شنبه (۲۳ آبان) در سالن سینمای «پالادس» در مرکز شهر کپنهاگ به نمایش گذاشته خواهد شد.



فکرشو بکن، فکر میکردم اولین جا برای اکران اروپایی، ایتالیا باشه، اما انگار اولین جایی که از اروپا، فیلم محمد رسول الله (ص) نمایش داده شد، دانمارک بود. دانمارکی که ما یه مدت به نشان اعتراض به کاریکاتوریست بیفرهنگش، میگفتیم شیرینی گل محمدی :)

میدونم، ان شاء اله موفق میشه (میترکونه :D)


  • صابر سبحانی
۲۱
آبان
ایران تهران - خیابان شریعتی روبروی بهارشیراز ، تلفن : 77538711-021
پردیس ملت تهران - اتوبان نیایش - روبروی کردستان ، تلفن : 23162-021
پردیس آزادی تهران - خیابان بهشتی نبش خالد اسلامبولی (وزرا) ، تلفن : 84480-021
پردیس زندگی تهران - میدان صادقیه - بلوار کاشانی - بلوار اباذر ، تلفن : 44004800-021
پردیس سینمایی کورش تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی ، تلفن : 4701-021
  • صابر سبحانی
۱۹
آبان

جزئیات توافق برای اکران «شاهزاده روم» در اروپا

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به سفر ایتالیایی ایوبی که او را همراهی می‌کرد، گفت: در کمیسیون مشترک سینمایی ایران و ایتالیا مذاکرات خوبی در مورد اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» انجام شد.

چندی پیش حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با تیم همراه به ایتالیا سفر کرد. در این سفر، به‌دنبال انجام مذاکرات اولیه برای همکاری سازمان سینمایی با وزارت فرهنگ و گردشگری ایتالیا، کمیسیون همکاری‌های مشترک سینمایی ایران و ایتالیا تشکیل شد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ‌گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سفر ایتالیایی ایوبی که او را همراهی می‌کرد، گفت: در کمیسیون همکاری‌های مشترک سینمایی ایران و ایتالیا مذاکرات خوبی در مورد اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» انجام شد و تصمیم بر این شد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم، در مورد اکران انیمیشن «شاهزاده روم» در کشور ایتالیا پیگیری کند.

وی همچنین گفت: در کمیسیون مشترک سینمای ایران و ایتالیا از نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» استقبال کردند به‌حدی که موافقت اولیه را با اکران فیلم در سینماهای کشور ایتالیا اعلام کردند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: بنا شد که «محمد رسول‌الله(ص)» اکران ویژه‌ای برای متولیان سینما و شرکت‌های پخش فیلم در ایتالیا داشته باشد و نمایش با حضور عوامل فیلم صورت می‌گیرد.

تابش با اشاره به اینکه بنیاد سینمایی فارابی پخش بین المللی انیمیشن «شاهزاده روم» را به‌عهده دارد، گفت: در جلسه ایتالیا، انیمیشن «شاهزاده روم» برای آن‌ها به نمایش در آمد و از این اثر به‌عنوان یک انیمیشن ایرانی و موضوع بین‌الادیانی خوش‌شان آمد. امیدواریم که عوامل و تهیه کننده این انیمیشن هم روی بازار جهانی «شاهزاده روم» کار کنند تا در کشورهای جهان اسلام و سایر کشورها مخاطبانش را جذب کند. اصولاً فیلمهایی با مضامین اخلاقی و دینی می‌توانند در جهان اسلام و در خارج از مرزهای کشور بیننده داشته باشند به‌شرط آنکه به‌خوبی توزیع شود.

وی ادامه داد: ظرفیت نسل جوان در زمینه انیمیشن بیشتر بارور شده است و امیدوارم فیلم‌های انیمیشن بتوانند سهم خوبی از اکران سال بعد را بگیرند. خوشبختانه چند فیلم‌نامه خوب هم در بنیاد سینمای فارابی در بخش کودک و نوجوان به دست ما رسیده است تا در سال 95 شاهد اکران این فیلمها باشیم. در دوره جدید فارابی از آثاری چون «شاهزاده روم» حمایت خواهیم کرد.

سایت انیمیشن شاهزاده روم

  • صابر سبحانی
۱۶
آبان
حامد جعفری گفت: اواخر سال 1393 از دفتر رهبری تماس گرفته شد و پیشنهاد دریافت نسخه‌ای از فیلم را برای تماشا کردند؛ در واقع مهم‌ترین افتخار پروژه «شاهزاده روم» دیدن فیلم ما توسط حضرت آقا بود که برای ما اهمیت بسزایی دارد.
به گزارش مشرق، حدیث عشق و مظهر دلدادگی که به میان‌ آید، دیگر دست و دل و زبان را یارای ایستایی نیست. جانِ جهان در نسیم نوازش امام عصر غبارهای انتظار را می‌زداید و تپش‌های زیستن به امید ظهورش در حرکت است. فیلم «شاهزاده روم»، داستان میلاد امام زمان(عج) است که ستاره‌باران نور و زیبایی است اما سیمای مهر از پرواز پروانه‌ای شکل می‌گیرد که مسیر حرکت بانو ملیکا را از روم باستان تا قلب شیعیان در بر دارد. به بهانه اکران فیلم «شاهزاده روم» با حامد جعفری، تهیه‌کننده و هادی محمدیان، کارگردان این اثر گفت‌وگویی صورت گرفت که خواندنی است.
 انتخاب داستانی درباره مادر امام زمان(عج) براساس چه دغدغه‌ای شکل گرفت؟

جعفری: وقتی موسسه هنر پویا را ایجاد کردیم مجموعه‌ای برای انتخاب محتوای آثارمان در نظر گرفتیم. پیش از فیلم «شاهزاده روم» موضوع دیگری را برای ساخت فیلم بلند در نظر داشتیم اما بودجه آن تامین نشد تا اینکه بعد از تجربه خوبی که در ساخت فیلمی کوتاه درباره میلاد امام عصر(عج) با موسسه کشاف المهدی(عج) لبنان داشتیم، پیشنهاد دادیم براساس داستانی از مادر امام زمان(عج) فیلمی بلند تهیه کنیم که با توجه به علاقه‌مندی موسسه یادشده این همکاری شکل گرفت. انتخاب این موضوع با توجه به اینکه درباره مادر حضرت ولی‌عصر(عج) تا به حال هیچ کار سینمایی ساخته نشده بود، مساله‌ای مهم تلقی می‌شد و از طرفی دغدغه‌ای بین‌الادیانی بود و در لبنان و ایران می‌توانست بازخورد خوبی داشته باشد.

محمدیان: با توجه به اینکه در زمینه زندگی مادر امام زمان(عج) حتی آثار مکتوب چندانی وجود نداشت، برایمان جالب و ارزنده بود که در این باره فعالیت کنیم. شاید آن زمان به دلیل پیچیدگی‌های داستانی، تصویری کردن فیلم سخت به نظر می‌رسید. ما فکر کردیم چگونه می‌توانیم به شکلی داستان را پیش ببریم که مورد توجه گروه کودک و نوجوان قرار گیرد. بعدها با داستانک‌هایی که اضافه شد به سمت جذب و اشتیاق این گروه جهت همراهی با اثر رفتیم. مساله مهم دیگر قصه‌ای بود که به نظرم عاشقانه‌ترین داستان شیعه محسوب می‌شود و حتی می‌تواند مورد توجه خانواده‌هایی قرار گیرد که دختر جوانی دارند، چرا که فیلم «شاهزاده روم» پیشنهادی برای نمایش یک عشق پاک و نجیبانه است.

 پیش از این فیلم، انیمیشن بلند سینمایی «9:20 در بوشهر» را در جشنواره فجر به اکران درآوردید. اما فیلم «شاهزاده روم» به لحاظ ساختار فنی و خلاقیت‌های تکنیکی در سطح بالایی از انیمیشن‌سازی ایرانی قرار می‌گیرد.

محمدیان: ممنون که فیلم ما را مورد لطف قرار می‌دهید. به نظرم مهم‌ترین مساله در ساخت این فیلم لطف خدا بوده است. مساله بعدی گام‌های حساب‌شده‌ای است که در گذشته برداشته شد و طوری طرح‌ریزی شده بود که تفکر ساخت فیلم بلند سینمایی با کیفیت مطلوب را در برنامه داشتیم. این اهداف کوتاه و بلندمدت همچنان ادامه دارد و برای سال‌های بعد هم پروژه‌های بزرگ‌تری را در نظر داریم.
البته با توجه به استانداردهای انیمیشن ایران صحبت می‌کنیم و به دنبال بزرگنمایی اثر نیستیم!

محمدیان: بله! این خیلی مهم است که توقع مردم را بیهوده بالا نبریم و صادقانه برخورد کنیم. ما به دلیل امکانات و ابزار محدودی که در زمینه انیمیشن داریم، هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله‌های بسیاری داریم و همه سعی خود را خواهیم کرد که با وجود توانایی‌های هنرمندان جوان کشور بتوانیم به پیشرفت برسیم. الحمدلله به دلیل تلاش و دوراندیشی دوستان برای اولین بار فیلم آبرومندی در زمینه انیمیشن ساخته شد و امیدواریم در آینده گام‌های بیشتری در ساخت انیمیشن برداریم.
  • صابر سبحانی