به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

بازی ایرانی که ایرانی نیست

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۹ ب.ظ

در ایران یک بازی به نام فرزندان مورتا منتشر شده است که کابالایی است و ضد خدای یگانه.

در پاسخ یک نفر که گفت: نباید با تفکرات افراطی باعث و بانی جلوگیری از پیشرفت بازیسازی در ایران بشویم اینطور توضیح دادم که:

صحبت های آن عزیز را در بین دو "" آوردم و پاسخ خودم را زیرش آن.

* "متاسفانه با عقیده های کهنه غلط نمیتوان در دنیای امروزه زندگی کرد. کامنت هایی پر از خشم و کینه برای این اثر دوست داشتنی بسیار ناراحت کنندست. از افراطی "افراط گرایانی که به تمام سایت ها حجوم میارن و این بازی را تخریب میکنند"
کدام سایتها این بازی را مورد نقد قرار دادند که میگید هجمه بهش وارد شده؟ چرا هیچ سایتی به این موضوع نپرداخت؟! یک سایت این کار را انجام داده که اصلا به مزاج سازندگان خوش نیامد و فورا از آپارات درخواست کردند تا مستندات را پاک کند. به جای پاسخگویی. عقیده کهنه این است که یا هیاهو سعی کنیم مطلبی را بپوشانند و سازندگان مورتا روششان همین بوده است. چون خودشان هم می دانند چه ساختند.

*"سوال دارم: آیا شما چیزی از تخیل میدانید؟ سازندگان این بازی سعی کردند دنیای خودشان را بسازن با قواعد خودش. چه ربطی شرک و ترویج شیطان پرستی دارد؟ حتی سطحی نگری شما راجب مسائل دینی ..."
کدام تخیل؟ کل داستان بر پایه عرفان تاریخی کابالاست. اما اگر منظورتون از تخیل این است که سازنده با قوه خیالش یک واقعیت را مطرح کرده، این حرف پاسخش کمی بالاتر داده شده.
حتی در یکی از مصاحبه های خارجی دیدم آقای فصیحی خانواده در مورتا رو با سرزمین شمالی در سریال تاج و تخت مقایسه کرده. خب وجه اشتراکشون طبیعت پرستی است. تخیلی که شما ازش حرف میزنید یا باید برای اعتقادات خرج بشود که بگیم آفرین به این هوش و ذکاوت سازنده، و یا کلا پوچ باشد که بگیم خب وقتمان را صرف خیال کردیم و تلف شد. اما وقتی طراحی برای تعریف یک داستان که مفهومی ضد خدای یکتا دارد استفاده می شود، این دفاعیه نیست، لاپوشونی کردن است.

*" مردم مدرن امروز مانند ۳۰۰۰ سال پیش فکر میکنند که با یک بازی تخیلی دینشان را کنار بگذارند؟ "
مشکل همین سوالهایی است ه به اشتباه مسیر را جای دیگری نشان می دهد. سوال درست این است که اگر باور کنیم ابتدای خلقت بشر(طبق ادیان ابراهیمی و اعتقادات مشابه در ادیان دیگر! نه بی بوته های دیگر) انسان و شیطان با هم یک مساله دارند که  تا قیامت ادامه دارد، پس باید شیطان را هنوز زنده ببینیم و به این فکرکنیم، چرا کابالایی که متعلق به هزاران سال پیش است، امروز مجددا روی دایره افتاده است. بله بازی است. اما قبل از اینکه بازی به معنای گیم باشد، بازی به معنای فریب و دور زدن من و شماست که نوجوان و کودک ما از بچگی با این تفکر بزرگ بشود که خدایی نیست و اگر هم باشد در دل باشد کافی است. عین خیانت به بشریت است و جای دفاع ندارد؛ نه تا وقتی که بین مردم جا نیفتاده باشد و به جای الف، سر حرف ی بحث و جدل کنیم!

*"نویسنده های غربی همچون تالکین و مارتین فانتزی نویسان بزرگ قرن ۲۰ آیا بی خدا بودند که داستان های هایشان پر از خدایان مختلف است؟ ایا میدانید تالکین چقدر آدم مذهبی بوده است؟ با افراطی‌گری شماست که نه صنعت بازی نه صنعت فیلم نه هیچ صنعتی در ایران رونق نگرفته است با وجود امثال بی سواد نا آگاه افراطی که حتی دینی که در آن افراط دارید هم خوب آگاهی ندارید راجبش. تاسف"
من هم معتقدم باید داستان های خوبی ساخته بشود. اصلا دارد ساخته میشود اما توسط دیگران! ژاپنی یا کره ای چیزی را میسازد که ما باید بسازیم. بحث سر یکی دو موردی که آنها به آن پی برده اند نیست، بحث اگر دینی باشد، سر کل جامعیت زندگی بشر است که در دستان ماست و ماحصل تلاش علم الرجال(دروغگویابان) و علم حدیث و کتاب آسمانی و دانشمندان دیروز و امروز است. بازی رومیزیی وجود دارد به نام بلاد. کسی با این بازی مخالفتی ندارد. خیلی خوب دانشمندان ایرانی را به کودکان معرفی می کند و ارزش آنها را به آنها یادآوری میکند. اما شما تالکین را با امثال جی کی رولینگ مقایسه میکنید؟ اگر این دو یکی نیستند، پس دارید مغالطه میکنید. ربطه به مورتا با این زمینه تاریک کابالایی که در انتهایش آبلسیکی که حتی آن غربی می داند متعلق به جوامع فراماسونری و پنهان است، به عنوان المان مثبت در بازی معرفی میشود.

"نه صنعت بازی نه صنعت فیلم نه هیچ صنعتی در ایران رونق نگرفته است"
به جز موشک سازی و پهباد سازی و نفت. آخری دارایی ماست، دومی ابتکار هوشمندانه ماست و اولی نیاز ما.
سینما و بازی در ایران پیشرفت نکرد چون بازی را نیاز کشور ندانستند(نخواستند بدانند) اما سرگرمی جوانان شد. رونق نگرفتند چون ابتکار و هوش برای خلاف دین به کار رفت. وگرنه همین الآن فیلمهای درام و تخیلی کره جنوبی و ... همین مفاهیم اخلاقی را نشان می دهند که ما ادعای آنها را داریم.(دارایی)
چیزی که توش پیشرفت نکردیم بخاطر افراط و تفریط بوده درسته. اما باز هم ربطی به مورتا ندارد. چون مورتا حتی مثل سینمای ایران که سیاه نمایی میکند نیست، بلکه کاملا ضد خدای یگانه طراحی شده و هدفش خیلی فراتر از این سینماچیهای بی خاصیتی است که تمام هنرشون عدم استفاده از دارایی ما و برعکس  بکار بردن هوششون برای ساخت آثار مبتذل و لوده و سیاه و مضحک است.

 

برای دیدن مستندی که در رابطه با این بازی فرزندان مورتا و کابالایی بودنش ساخته شده لطفا اینجـــا کلیک کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی