به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۶
مرداد

سلام

بنظر من ترامپ یک دیوانه سیاسیست. او احتمالا به پایان رایگیری در آمریکا نمیرسد و ترور میشود.

او که در گفته های خودش خیلی چیزها را بیان میکند مثل این نکته که اسلام افراطی مشکل امریکاست و ... بنظرم دارد چیزهایی میگوید که از دید یهودیان خوش نمی آید.

نمیدانم نتایج چه خواهد بود و اصلا چقدر قانونی و اصلا درست و حسابی است اما بهرحال ترامپ اگر شانس رای داشته باشد، یا آمریکا را بدبخت میکند یا یهودیان را، شایدم هردوش!

پس خیلیا نمیخواهند ترامپ قهرمان باشد، پس احتمالا یا ترور فرهنگی میشود (که بنظر روی او جواب نداده!) یا ترور جسمی، بنظرم همین ترور فیزیکی جوابگوی جهود است.

البته من خیلی اطلاع ندارم و خیلی هم دنبال نمیکنم و سرسری یه چیزی گفتم و باید آینده را نظاره گر نشست.

البته این فرد حرفاشو انگار تغییر میده و معلوم نیست دقیقا چی میخواد!!

  • صابر سبحانی
۲۵
مرداد
ابوقرّه گفت: اگر خدا در آسمان‌ها نیست، چرا دست ها را به هنگام دعا به آسمان بلند مى‌کنیم؟
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله سبحانی در کتاب مناظره‌های معصومان علیهم السلام ماجرای سئوالات «کلامی ابوقّره» و پاسخ های عالمانه عالم آل محمد(ص) را بیان کرده است.

 صفوان بن یحیى از اصحاب حضرت رضا (علیه السلام) مى گوید: ابوقرّه همکار شبرمه که از فقیهان عراق بود، از من خواست که از حضرت رضا (علیه السلام) اجازه بگیرم تا او شرفیاب محضر حضرت گردد، اجازه صادر شد و هر دو در محضر امام نشستیم، ابوقره از حضرتش بسیارى از احکام مربوط به مواریث و غیره را سؤال کرد تا این که سؤال از فروع به اصول منتهى شد، اینک قسمتی از مناظره ابوقرّه با امام رضا علیه السلام نقل مى گردد:

ابوقرّه: فدایت شوم خدا با چه زبانى با موسى سخن گفت؟
امام رضا(علیه السلام): خدا و رسول او آگاهند که با چه زبانى از زبان هاى رایج دنیا بوده، آیا سریانى یا عبرى و یا غیره بوده است؟
ابوقرّه زبان خود را درآورد و گفت: مقصود من این زبان گوشتى است.
امام رضا(علیه السلام): سبحان الله، خدا از آن چیزى که تو مى گویى پیراسته است، من به خدا پناه مى برم که او را به خلق خود تشبیه کنم، یا بگویم او نیز به سان ما سخن مى گوید، براى خدا مثل و نظیرى نیست.
  • صابر سبحانی
۲۴
مرداد

«جمشید» انیمیشن شد

انیمیشن

فیلم انیمیشن «جمشید» به کارگردانی «معین صمدی» در مرحله ضبط موسیقی قرار دارد و بزودی آماده نمایش عمومی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم که براساس کاراکتر «جمشید» یکی از اسطوره‌های شاهنامه فردوسی ساخته شده، فاقد دیالوگ است و در قالب تصویر و موسیقی روایت می‌شود.

  • صابر سبحانی
۲۴
مرداد

شبکه المیادین به ایرانی‌ها سفارش انیمیشن داد +تصاویر

محبوبه زارعی این روزها نگارش انیمیشن های «shippers» را برای پخش از شبکه المیادین لبنان و «مهسا و دانا» را برای مرکز صبا به عهده گرفته است.

خبرگزاری مهر: محبوبه زارعی نویسنده درباره تازه ترین فعالیت های خود گفت: این روزها در حال نگارش مجموعه انیمیشنی برای شبکه المیادین لبنان هستم که «shippers» نام دارد. این مجموعه متشکل از انیمیشن های دو دقیقه ای در فضای طنز است و بدون دیالوگ روایت می شود.

وی درباره نحوه آشنایی خود با این پروژه توضیح داد: محمدرضا رسولی تدوینگر که در چندین پروژه با همسرم عبدالستار کاکایی مستندساز همکاری داشت من را به شرکت انیمیشن «آینده نگر رسانه» با نام بین المللی «فورسایت مدیا» معرفی کرد و بعد از آشنایی با این شرکت در جریان تولید این انیمیشن قرار گرفتم.
 
 انیمیشن
 
این نویسنده با اشاره به اینکه بودجه «shippers» توسط شبکه لبنانی المیادین تامین می شود، گفت: کل تیم تولید این انیمیشن ایرانی هستند و حتی برای خودم جالب بود که می خواستند نویسنده هم ایرانی باشد چون متن هر اثر کاملا منطبق با فرهنگ همان کشور است و ممکن است برخی رفتارها یا کلمات در آن جامعه تعریف نشده باشد.
 
 انیمیشن
 
وی عنوان کرد: البته آنها این مساله را با روش جالبی حل کرده بودند به این صورت که هنگام ارائه ایده ها، هر موضوعی را که مدنظرشان است در دو صفحه خلاصه می کنند. مثلا اگر موضوع صرفه جویی باشد کاملا شرایط کشورهای عربی را توضیح می دهند، مشکل را مطرح می کنند و به دلایل ایجاد معضل می پردازند بعد راهکار مدنظرشان را در انتها ارائه می دهند.
 
 انیمیشن
 
زارعی بیان کرد: سرانجام ما باید در این انیمیشن دو دقیقه ای بدون دیالوگ همه این ها را با زبانی طنز در فضای انیمیشن بگنجانیم. «shippers» به معنی مسافران کشتی است و همه اتفاقات هم در لوکیشن کشتی با ۱۵ مسافر رخ می دهد که هر کدام نماینده قشری از جامعه هستند و قرار است در مدت زمان دو دقیقه موضوعی را مطرح کنند و برایش راهکار ارائه دهند. البته من تنها نویسنده این مجموعه نیستم و ما گروه نویسندگان داریم. سلمان خورشیدی نیز به عنوان کارگردان کارها را می خواند و در صورت تایید متن به عربی ترجمه شده و برای شبکه المیادین لبنان فرستاده می شود تا با تصویب آنها به تولید برسد.

نویسنده مجموعه انیمیشن «روباه و خروس» همچنین درباره سایر فعالیت های خود نیز توضیح داد: علاوه بر این فیلمنامه دیگری در دست دارم که برای موسسه حور می نویسم. این فیلمنامه «مهسا و دانا» نام دارد و مربوط به مجموعه انیمیشن های «مهارت های زندگی» است.

وی افزود: تا کنون ۲۵۰ قسمت «مهارت های زندگی» از تلویزیون پخش شده است و سری جدید با عنوان «مهسا و دانا» در ۱۰۰ قسمت به تصویب رسیده است. این مجموعه با نظارت فرخ یکدانه در مقام سرپرست کارگردانان و سرپرست نویسندگان تولید می شود.
  • صابر سبحانی
۲۴
مرداد
المپیک 2016 ریو؛
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان دست به اقدامی تحسین برانگیز در ریو زد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در اقدامی تحسین برانگیز در شرایطی که پرچم ایران و رژیم اشغالگر قدس در کنار هم قرار گرفته بود جای پرچم ایران را با هند جا‌به‌جا کرد.

  • صابر سبحانی
۱۸
مرداد
سلام

امروز نوشته رهبری بر کتاب داستانی تن تن و سندباد منتشر شد. اتفاقا من  این کتاب را خوانده بودم و اتفاقا منم یه نوشته ای رو داخل کتاب چسبوندم.

البته تفریظ رهبری متعلق به سال 73 هست. و مال من 88.


  اول نوشته رهبری: (به گزارش ایسنا)

تقریظ

ایشان در این یادداشت که در آبان‌ماه 1373 به نگارش درآمده نوشته‌اند:
  
«بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم 
  
من هم همین قصّه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن‌تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه‌ی این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم«... 

در مراسم رونمایی از این تقریظ، علیرضا مختارپور، محمدرضا سرشار، حمید گروگان، مجتبی رحماندوست، محسن چینی‌فروشان، محسن مومنی شریف، محسن پرویز و محمد میرکیانی درباره وضعیت ادبیات کودک و نوجوان سخن گفتند و به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه اشاره کردند. 



  و نوشته من: 1388/3/1

تن تن و سندباد

کتاب خیلی خوبی بود. ابتدا حتی در حد کودکانه - نوجوانانه به نظر می رسید. اما هرچه جلوتر می رفتم هم جذاب تر و هم قشنگ تر شد. تا آنجا که هدف کتاب بزرگسالانه شد و پی بردم که خیلی زیباست و درمورد رقابت شرق و غرب است و موضوع مهم فرهنگ مان.

حس غیرت و آنکه دوست داشتم غیرتم پایمال نشود!، مرا به خواندن کتاب تشویق می کرد. وقتی همچنین کتابی را می خواندم، لذت می بردم که در حال حاضر غربی ها به شدت مغرور  به عبارتی! پر رو شده اند و در آخر هم کتاب به نکته عالی ای اشاره کردچن رسانه ای و تسخیر رسانه ها.نوع نقاشی هام خیلی جالب بود طوری که جذابیت و تجسم اتفاقا را دو چندان می کرد.

  • صابر سبحانی
۱۴
مرداد

سلام

آقای کاظمی شما خیلی لطف دارید اما چون بنظرم این روش دانلود مطابق خواسته تلویبیون نیست (بگمانم) نمیتونم در وبلاگ برای عموم قرار بدم.



متشکر از همه بخصوص آقای کاظمی که انقدر به ما لطف دارند

  • صابر سبحانی
۰۶
مرداد
مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری از مراحل پایانی تولید دو مجموعه انیمیشن 60 قسمتی این مرکز خبر داد.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید مسعود صفوی، مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری، با بیان اینکه انیمیشن‌های «مزرعه شادی» و «بیگی و دوستان» در مرحله صداگذاری و دوبله قرار دارند، اظهار کرد: این انیمیشن‌ها با تکنیک فول 3D و در قالبی فانتزی برای کودکان پیش دبستانی تا دبستان تولید شده‌اند.
 
وی ادامه داد: انیمیشن‌های «مزرعه شادی» و «بیگی و دوستان» در 60 قسمت 7 دقیقه‌ای تولید شده و کیفیت تصویری آن ها مشابه نسخه‌های بین المللی است.
  • صابر سبحانی
۰۶
مرداد

فیلم/ دموی انیمیشن «روباه و خروس» رونمایی شد


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 26 ثانیه

دموی انیمیشن «روباه و خروس» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی به سفارش مرکز پویانمایی صبا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دموی انیمیشن صد قسمتی «روباه و خروس» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی به سفارش مرکز پویانمایی صبا رونمایی شد.

در این انیمیشن خروس به همراه خانواده‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کند و در همسایگی آنها یک روباه حیله‌گر درصدد آسیب رساندن به آنهاست.

این مجموعه انیمیشن در هشت فصل ۱۳ قسمتی برای مخاطب خردسال تولید می‌شود.

  • صابر سبحانی
۰۵
مرداد

سلام

قسمت سیزدهم انیمیشن قلب خورشید رو بزودی در وبلاگ قرار میدم.

خدا رو شکر بعد از از اینکه به تلویبیون پیام فرستادم حالا میتونم برنامه 31 تیرماه رو دانلود کنم. وقتی آماده شد برای دانلود میذارم.

(امشب یا فردا انشاءالله)

ویرایش: گذاشتم: دریافت

------------

راستی از آقای کاظمی ممنونم (بشدت) با این حال بدلیلی نمیتونم این کار رو انجام بدم (دلیلش کپی رایت احتمالی و اینجور چیزاشه ه نمیزاره مستقیما خودمون انجام بدیم) ولی خیلی ممنونم ازشون


  • صابر سبحانی