به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

جزئیات جدید انیمیشن «بازگشت» از زبان کارگردان فیلم +تصاویر جدید

تصاویر جدیدی از انیمیشن بازگشت

محمد همدانی کارگردان انیمیشن بازگشت درباره داستان این اثر گفت: «بازگشت» روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژدیک دارد و داستان بر اساس سفر قهرمان فیلم شکل گرفته است.

همدانی که به تازگی انیمیشن سینمایی «بازگشت» را به تهیه کنندگی سازمان فرهنگی و هنری «اوج» کارگردانی کرده است درباره داستان این اثر به خبرنگار مهر گفت: «بازگشت» روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژدیک دارد و داستان بر اساس سفر قهرمان فیلم شکل گرفته است. سفر قهرمان یکی از کهن الگوهای نویسندگی است و در این نوع روایت تغییر مسیر و منش قهرمان فیلم بیان می شود که این فیلم انیمیشن هم به همین شکل است و قهرمان داستان براساس یک توبه به مسیر هدایت بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه سوژه انیمیشن «بازگشت» متناسب با اتفاق های روز است، عنوان کرد: سوژه این انیمیشن سینمایی روایتی تاریخی دارد که از جهات مختلف متناسب با اتفاق های روز هم است. محور اصلی این فیلم درباره یکی از بزرگترین آفت های جوامع بشری یعنی پدیده صهیونیست است. در این پدیده شاهد هستیم نظام سرمایه داری تعریف جدیدی از یهودیت ارائه می کند و در این تعریف جدید از دین یهود سعی دارد مسیحیت را با خود و بر ضد اسلام همراه کند.

این فیلمساز ادامه داد: در این فیلم سینمایی احترام ویژه ای برای ادیان الهی قائل هستیم و در فیلم هم بین مسیحیت صهیونیسم زده و مومنان واقعی به حضرت مسیح تفکیک قائل شده ایم و درست به دلیل همین احترام است که داستان مسیحیانی روایت می شود که با برده داری حکام مخالف هستند و به دلیل اعتراض و پافشاری بر اعتقاد خود سوزانده می شوند و به این ترتیب نخستین هولوکاست واقعی تاریخ بشر رخ می دهد. حال اینکه امروزه هم در نجران و یمن شاهد این نسل‌کشی و هولوکاست هستیم و به همین دلیل است که می گویم داستان فیلم با اتفاق های امروز همراه است. داستان فیلم «بازگشت» اگرچه به سال ۵۰۰ میلادی یعنی ۱۰۰ سال قبل از ظهور اسلام مربوط می شود اما ماجرای پندآموز تاریخی را روایت می کند که باید از آن درس گرفت.

تصاویر جدیدی از انیمیشن بازگشت

همدانی با اشاره به همکاری با سازمان فرهنگی و هنری «اوج» متذکر شد: ساخت فیلم انیمیشن در مدیوم سینمایی با توجه به هزینه های سنگینی که دارد نیاز به سرمایه گذار جدی دارد که معمولا چنین سرمایه گذاری در حوزه انیمیشن وجود ندارد، اما سازمان فرهنگی و هنری «اوج» پای کار ایستاد و من قدردان این همکاری هستم.

کارگردان انیمیشن سینمایی «بازگشت» درباره شباهت کاراکترهای این فیلم به شخصیت های فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» گفت: در برخی از رسانه ها ایرادهایی چون شباهت کاراکترهای فیلم سینمایی «بازگشت» به شخصیت های فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» گرفته شده است که من در پاسخ به چنین انتقادهایی باید متذکر شوم دوستانی که این مساله را مطرح می کنند انیمیشن های واقع گرایانه همراه با اغراق ارگانیک کم دیده اند. فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» قالب هایی رئال دارند و برای باورپذیری بیشتر با نوعی اغراق ارگانیک همراه هستند.

وی ادامه داد: این اغراق مبتنی بر فیزیک است و این قالب انیمیشن سازی در ایران کمتر تجربه شده است. به همین دلیل است که منتقدان استفاده از این قالب را نوعی پیروی و تقلید از فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» می دانند. ضمن اینکه یکی از وجوه اغراق ارگانیک این است که صفات درونی و یا به عبارتی صورت باطنی کاراکترها در چهره آنها نمایان شود. به عنوان مثال وقتی یکی از کاراکترها خوک صفت است چهره ای شبیه به خوک برای آن طراحی می شود که این چهره در فیلم هایی از این دست زیاد دیده می شود.

تصاویر جدیدی از انیمیشن بازگشت

همدانی تاکید کرد: یکی از شخصیت های انیمیشن بازگشت در داستان موقعیتی رمانتیک دارد که در طراحی شخصیت گوش های این کاراکتر را شبیه به آهو کرده ایم و حال اینکه چنین عنوان می شود نمونه این شخصیت در فیلم «آواتار» وجود دارد. اما قصد ما الگوسازی از شخصیت محبوب این فیلم نبوده و در طراحی این کاراکتر از شکل آهو برداشت شده است. نکته دیگر اینکه ما صفات درونی کاراکترها را در چهره آنها نمایان کردیم و وقتی که یک کاراکتر قرار است خوک صفت باشد چهره اش شبیه خوک می شود.

این کارگردان سینما یادآور شد: هنوز یک سکانس از فیلم «بازگشت» دیده نشده اما برخی از رسانه ها این فیلم را مورد قضاوت و در نهایت تخریب قرار می دهند، اما ای کاش بر اساس برداشت های اندک، آثار را مورد ارزیابی قرار ندهیم.

این انیماتور در پایان صحبت های خود درباره آخرین مراحل فیلم انیمیشن «بازگشت» گفت: «بازگشت» یک انیمیشن ۸۰ دقیقه ای است و موسیقی این فیلم توسط بهزاد عبدی ساخته شده و به تازگی ضبط موسیقی در اکراین به پایان رسیده است و بنا داریم آن را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر عرضه کنیم.


منبع: سایت صبح هنر


همه تریلرهایی که از این انیمیشن در وبلاگ پویانماییهای ایرانی قرار داده شده:

نظرات  (۲)

  • saleh allah tavakoli
  • امید وارم موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم. همچنین شما ;)

    با سلام و خدا قوت

     ازآنجائیکه اکثر محتواهای موجود در فضای مجازی برای قشر کودک و نوجوان محتوای های غیر مفید است. لذا تصمیم گرفتیم تا گلچینی از کارتون بازی انیمیشن و سرود های آموزنده را در اختیار کاربران قرار دهیم.

    خواهشمندیم ضمن باز نشر مطالب این وبلاگ، تولیدات مفید و اموزنده ای را که سراغ دارید به ما معرفی نمائید

    ادرس وبلاگ: http://kodakdana.blog.ir/

    با تشکر

    یا علی مدد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی