به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

پرونده انیمیشن فهرست مقدس: قسمتی از مطالبی که تا بحال درباره انیمیشن «فهرست مقدس» در این وبلاگ قرار داده شده است:

تصاویر جدید از انیمیشن بازگشت

     داستان:
سال ۵۲۰ میلادی: نجران، یکی از شهرهای پر رونق یمن، با حکومتی بر پایه‌ی سرمایه‌داری و قدرت معبد. گروهی به کیش تازه‌ای گرویده‌اند که برده‌داری و نزول‌خواری تجار را برنمی‌تابد. تلاش معبد برای تغییر عقیده آنان به نتیجه نرسیده و حاکم که با تجار و معبد همدست است، احساس خطر می‌کند. هاران، (قهرمان قصه) دزدی گردنه‌گیر است که در یک راهزنی، پدر و دختری را از دست دزدان شرور نجات می‌دهد. از طرفی معبد او را اجیر می‌کند تا رهبر نوکیشان را مخفیانه به قتل برساند. هاران کم کم به دختر علاقه‌مند می‌شود. دختر که رشادت‌های هاران را دیده است، به او پیشنهاد می‌دهد تا ماموریت حفاظت از جان فردی را به‌عهده بگیرد. هاران ابتدا امتناع می‌کند، اما نهایتا متوجه می‌شود که فرد مذکور همان رهبر نوکیشان است که برای قتل او مامور شده است!
 

آنچه درباره انیمیشن فهرست مقدس(نام این انیمیشن در گذشته بازگشت انتخاب شده بود) تا بحال در این وبلاگ منتشر شده است:

 


     تریلر ها:

به گزارش مشرق، انیمیشن سینمایی «بازگشت» آخرین مراحل فنی و اصلاح رنگش را انجام داده است.
 

بخشهایی از این فیلم سینمایی انیمیشن را از اینجا ببینید:

رونمایی از تیزرانیمیشن عجیب وغریب«بازگشت»+فیلم


 

به گزارش خودم:


تیزر :
 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 9 ثانیه ( با تشکر از یا مهدی(عج) )

 

با کیفیت بیشترش رو از اینجا دانلود کنید:

دریافت
حجم: 9.06 مگابایت


     تصاویر:

به گزارش صبح هنر:
 

 

 

 

محمدامین همدانی کارگردان انیمیشن بازگشت

 

عکس انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

عکس از انیمیشن سینمایی بازگشت

 

تصاویر جدیدی از انیمیشن بازگشت

 

 

     دوبله:

کارگردان انیمیشن «بازگشت» در ارتباط با فرآیند دوبله این انیمیشن سینمایی نیز گفت: دوبله «بازگشت» در مرکز دوبلاژ سیما انجام شده است و باید اعلام کنم که تقریبا بهترین تیم دوبله کشور در این کار حضور دارند و به جای شخصیت‌های آن صحبت کرده‌اند.

 

 

     توضیحاتی درباره طراحی کاراکترها و :

همدانی با اشاره به همکاری با سازمان فرهنگی و هنری «اوج» متذکر شد: ساخت فیلم انیمیشن در مدیوم سینمایی با توجه به هزینه های سنگینی که دارد نیاز به سرمایه گذار جدی دارد که معمولا چنین سرمایه گذاری در حوزه انیمیشن وجود ندارد، اما سازمان فرهنگی و هنری «اوج» پای کار ایستاد و من قدردان این همکاری هستم.

کارگردان انیمیشن سینمایی «بازگشت» درباره شباهت کاراکترهای این فیلم به شخصیت های فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» گفت: در برخی از رسانه ها ایرادهایی چون شباهت کاراکترهای فیلم سینمایی «بازگشت» به شخصیت های فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» گرفته شده است که من در پاسخ به چنین انتقادهایی باید متذکر شوم دوستانی که این مساله را مطرح می کنند انیمیشن های واقع گرایانه همراه با اغراق ارگانیک کم دیده اند. فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» قالب هایی رئال دارند و برای باورپذیری بیشتر با نوعی اغراق ارگانیک همراه هستند.

وی ادامه داد: این اغراق مبتنی بر فیزیک است و این قالب انیمیشن سازی در ایران کمتر تجربه شده است. به همین دلیل است که منتقدان استفاده از این قالب را نوعی پیروی و تقلید از فیلم هایی چون «ارباب حلقه ها»، «هابیت» و «آواتار» می دانند. ضمن اینکه یکی از وجوه اغراق ارگانیک این است که صفات درونی و یا به عبارتی صورت باطنی کاراکترها در چهره آنها نمایان شود. به عنوان مثال وقتی یکی از کاراکترها خوک صفت است چهره ای شبیه به خوک برای آن طراحی می شود که این چهره در فیلم هایی از این دست زیاد دیده می شود.

تصاویر جدیدی از انیمیشن بازگشت

همدانی تاکید کرد: یکی از شخصیت های انیمیشن بازگشت در داستان موقعیتی رمانتیک دارد که در طراحی شخصیت گوش های این کاراکتر را شبیه به آهو کرده ایم و حال اینکه چنین عنوان می شود نمونه این شخصیت در فیلم «آواتار» وجود دارد. اما قصد ما الگوسازی از شخصیت محبوب این فیلم نبوده و در طراحی این کاراکتر از شکل آهو برداشت شده است. نکته دیگر اینکه ما صفات درونی کاراکترها را در چهره آنها نمایان کردیم و وقتی که یک کاراکتر قرار است خوک صفت باشد چهره اش شبیه خوک می شود.

     مدت زمان انیمیشن:

این انیماتور در پایان صحبت های خود درباره آخرین مراحل فیلم انیمیشن «بازگشت» گفت: «بازگشت» یک انیمیشن ۸۰ دقیقه ای است و موسیقی این فیلم توسط بهزاد عبدی ساخته شده و به تازگی ضبط موسیقی در اکراین به پایان رسیده است و بنا داریم آن را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر عرضه کنیم.

 

منبع: سایت صبح هنر

 

     سازنده و توضیحاتی درباره پروژه سینمایی انیمیشن فهرست مقدس:

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با رونمایی از جدیدترین تصاویر و آنونس 15 ثانیه‌ای فیلم سینمایی «بازگشت»، جامعه ی انیمیشن کشور برگ برنده خود را برای جشنواره های داخلی و خارجی و اکران جهانی رو کرد.

همزمان با انتشار تصاویر جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج که فیلم سینمایی «بازگشت» نام دارد و بنا به گفته ی حسنی تولید پیچیده ی آن قریب به دو سال و نیم زمان برده است، یادداشتی نیز منتشر شده که در ادامه می آید:

یک اتفاق خوب

اخدود

 

«بازگشت»، این عنوانِ تازه ترین فیلم سینمایی است که دنیای کارتون و انیمیشن را مبهوت و متوجّه مهارت و تکنیک رو به جلوی جوانان سرزمینم خواهد کرد.

اثری منحصر به فرد که قریب به دو سال و نیم نگارش و تولید آن زمان برده و الهام گرفته از قصه ای قرآنی ست که از آن به عنوان «اصحاب اخدود» یاد می شود.

قصه ای تکان دهنده که اولین هولوکاست و قتل عام و نابودیِ بشر را به دست آبا و اجداد جنایتکارِ بنی صهیون علیه موحّدین و مسیحیان در دامنه ی درّه ای هولناک از شهر تاریخی «نَجران» در شبه جزیره ی عربستان و هم مرز با کشور یمن به تصویر می کشد.

اخدود ا

«بازگشت» سوّمین محصول سینمایی از چهار پروژه ای است که در سال جاری توسط سازمان اوج روانه ی پرده نقره ای سینماها و احتمالاً جشنواره های داخلی و خارجی خواهد کرد. به عنوان کسی که جدیدترین آثار حوزه ی هنر و رسانه ی داخل و خارج از کشور را رصد می کند، می گویم می توان امیدوار بود که شاهد محصولی متفاوت و به لحاظ فرم و تکنیک، یک سر و گردن بالاتر از آنچه تاکنون در حوزه ی پویانمایی کشور دیده ایم، باشیم.

به سهم خودم به «محمد همدانیِ» عزیز که به همراه یارانِ پر تلاش و صبورش و اکیپ جوان و خوش آتیه ی «خانه ی پویانمایی انقلاب اسلامی»، زحمت کارگردانی و اجرای این پروژه ی سخت و تجربه نشده را کشیده‌اند خداقوت و دست مریزاد می گویم. این پروژه ی حساس که نیم نگاهی هم به مسائل ادیان الهی و مباحث روز منطقه دارد، ... الهی به امید تو

 

تسنیم

 

ویدئویی از سازندگان این انیمیشن (برای معرفی در عرصه بین الملل ساخته شده است)

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 31 ثانیه

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی