به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

«فیلشاه» دارای استوری ریل می‌شود

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۱۸ ب.ظ
تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از اتمام مراحل طراحی استوری بورد و پیشرفت 90 درصدی استوری ریل این انیمیشن خبر داد.
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حامد جعفری، رئیس هیئت مدیره گروه «هنر پویا» و تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از اتمام مراحل طراحی استوری بورد و پیشرفت 90 درصدی استوری ریل این انیمیشن خبر داد و گفت: مدتی است با اتمام طراحی کاراکترها و لوکیشن های «فیلشاه» وارد مرحله مدلسازی و طراحی استوری ریل شده است.
 
وی افزود: مدلسازی تقریبا 80 درصد کاراکترها نیز به اتمام رسیده و کاراکترها در حال ریگ شدن (استخوان بندی) برای آغاز فرآیند انیمیت هستند.
 
تهیه کننده انیمیشن «فیلشاه» ادامه داد: همچنین طبق روال مرسوم در تولید آثار سینمایی، برای تبدیل زبان متن به زبان تصویر، پس از اتمام دکوپاژ، طراحی استوری بورد فیلشاه به طور دقیق انجام شده و هم اکنون مشغول طراحی استوری ریل هستیم.
 
وی افزود: "استوری ریل" نسخه ای بدون رنگ و لعاب از فیلم با حرکت های ساده و دوبعدی است که به ما این امکان را می دهد تا براساس آن بتوانیم تایم بندی پلان ها و سکانس ها و درنتیجه تدوین اولیه فیلم برای شروع فرآیندهای تولید را در اختیار داشته باشیم.
 
جعفری با اشاره به سابقه طراحی «استوری ریل» برای پروژه های قبلی گروه «هنرپویا» ادامه داد: طراحی استوری ریلی با این کیفیت و دقت و با این حجم برای نخستین بار است که در ساخت یک انیمیشن سینمایی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
همچنین وی توضیح داد: طبق استاندارهایی که وجود دارد در ساخت سریال های تلویزیونی معمولا نسبت تصویربرداری به نسخه تدوین شده نهایی شش به یک است. یعنی شش برابر تصویر می گیرند و یک ششم آن در تدوین مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت فیلم های سینمایی نسبت برداشت ها به نسخه تدوین شده نهایی تا عدد دو به یک کاهش پیدا می کند. اما در ساخت انیمیشن در دنیا به دلیل هزینه بالای تولید، نسبت ساخت به تدوین نهایی باید یک به یک باشد و همین موضوع ضرورت بکارگیری استوری ریل در ساخت یک انیمیشن سینمایی را دو چندان می کند.
 
جعفری نهایتا گفت: ما در پروژه «شاهزاده روم» بدلیل فرصت کمی که داشتیم نتوانستیم "استوری ریل" دقیقی برای کار طراحی کنیم که این موضوع در مواردی منجر به دوباره کاری شد.
 
شایان ذکر است «فیلشاه» پروژه جدید «گروه هنر پویا» است که کارگردانی آن را هادی محمدیان کارگردان خوش ذوق و جوان کشورمان برعهده دارد. همچنین تیم تولید «گروه هنر پویا» به مدیریت مهدی پاکدل نیز در تلاش است تا در صورت امکان نسخه اولیه «فیلشاه» را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برساند.
 
در توضیح اولیه «فیلشاه» که توسط روابط عمومی این فیلم منتشر شده، آمده است: "در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود... ."
 
گفتنی است گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری است که در بخش خصوصی، توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" پایه گذاری شد و در اولین قدم انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را با این شعار به بازار عرضه کرد و توانست عنوان سومین فیلم پربیننده سال 94 را از آن خود سازد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی