به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

به نام خدا پویانماییهای ایرانی

در این وبلاگ به انیمیشن ها و نرم افزارهای ایرانی میپردازیم

راه حل مشکل تایید اعتبار ip مودم tplink

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ق.ظ

سلام سلام سلام!

امروز میخوام راه حل یک مشکل اعصاب خرد کن رو به شما یاد بدم (ایدوارم برای شما هم جواب بده)

مشکل:


چند وقتی بود که مودم TPLINK من دچار این مشکل شده بود. نمیتونستم با دستگاه های موبایل اندروید به وای فای وصل بشم و ارور میداد

خطای تایید اعتبار

یا شاید این خطا:

dosnt have ip valid فلان

یا ...

خلاصه هر کاری میکردم وصل نمیشد تا اینکه بلاخره یک راه جواب داد.

ادامه...

قبل از بین راه حل، راهی که رفتم رو میگم:

1. خرید مودم جدید. البته مودم جدید رو باز هم از سری tplink انتخاب کردم. ولی مشکل حل نشد.

2. خاموش روشن کردم و ریست چندباره مودم. بطور خیلی موقت مشکل برطرف میشد.اما باز هم برای بعضی از گوشی ها یا حتی گوشی خودم، مشکل مجددابرمیگشت.

3. تغییر DNS، که چند وقت پیش در وبلاگ توضیح دادم. برای گوشی من جواب داد. اما برای سایرین که میخواستن به وای فای من وصل بشن جواب نمیداد. حتی برای گوشی خودم هم مشکل داشت و اعصابم رو خرد کرد.

4. کلا رمز وای فای رو برداشتم. تغییری احساس نکردم.

5. فیلتر مودم رو برای قسمت MAC فعال کردم. با این کار فقط اون شماره های مک که وارد میکردم، میتونستند وصل بشند (شماره مخصوص هر گوشی، MAC wifi، میتونید در توضیحات موبایلتون این شماره رو پیدا کنید). این کار نتونست کمکی به من بکند.

6. !:

راه حل:

در حالیکه در تنظیمات مودم، رمز نداشت و اتصال رو فقط در حالت اتصال گوشیها با MAC ی که وارد کرده بودم خلاصه قرار داده بودم، اما همچنان مشکل تایید اعتبار ip وجود داشت...

یک راه حل دست یافتم.

وارد تنظیمات مودم شدم.

192.168.1.1 رو در مرورگرتون وارد کنید و اینتر بزنید.

آنگاه یوزر و رمز پیش فرض را وارد کنید: admin

سپس وارد بخش interface بشوید. بعد زیر مجموعه LAN رو انتخاب بکنید

اینجا که رسیدید، میبینید که در آن صفحه، آدرس این ip فعلی یعنی 192.168.1.1 وجود دارد. بنابراین جای این عدد، یک عدد دلخواه جدید انتخاب کنید مثلا:

150.1.1.1

این عدد رو یادتون نره! برای رفتن به تنظیمات مودم دیگه بجای 192.168.1.1 باید 150.1.1.1(یا هر عدد مشابهی که جای این عد وارد کردید) رو انتخاب کنید.

زیرش هم IP Subnet Masc هست این عدد رو وارد کنید:

255.255.0.0


کمی پایین تر در روبروی Starting IP Adress عدد مشابه ipی که ادر بالا انتخاب کردید را به این شکل وارد کنید:

150.1.1.200


تمام شد! مشکلتون حله!

خدا رو شکر برای من که حل شد امیدوارم برای شما هم حل بشود.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی